tisdag 13 mars 2007

Nu är jag ett år över fyrtio.....



Åren glider snabbt förbi,
fånga dem och fyll dem,
låt dem rymma harmoni,
spara och förgyll dem.



okänd

_______________________________

I går firade jag min 41:a födelsedag,med migränvärken dunkandes i fjärran,
och de gick ju bra , de e inget man kan göra något åt .
Man fyller vartenda jä..la år vare sig man vill eller inte.



Hade tårtkalas för mina närmaste,Faster Asta och Farbror Barbro typ, igår kväll .
De var ovanligt få igår ca.14 personer annars brukar vi vara över tjugo när det vankas kalas.
Men de e kul med kalas , de e så sällan man träffas eller TAR SIG TID att träffas ,
man får umgås och får lite skvaller och gamla minnen .
Så e de då man bor på landet .
_________________________________________________________________



Sen får man ju PRESENTER (tjoho!)


Den här fina zinkbaljan (lite för liten för att kalla balja kanske ..) med två pelargoner som jag fick av mina föräldrar plus att jag ska få två fina lyktor att ställa ute i trädgården ,se länk:

http://www.konstsmide.se/products.asp?pid=16043&vg=1&pg=150&pf=&lang=4

men de måste beställas och kommer nästa vecka ,
hur fina som helst !


Den perfekta tulpanvasen fick jag av min Kusin (en av jag vet inte hur många , kusiner alltså)

0ch hennes familj .Visserligen hade jag två (vaser alltså) innan fast ofärgade och i andra storlekar men...

när de e tulpantider så går det åt !





Lite ljuv musik (som migränen inte tillät mig att poppa igår ) !
Salem Al Fakir vilken skön snubbe !
Ett musikalisk GENI !
Fatta att han spelar alla instrument utom tre (och de e kongas,horn,och trummor typ)på hela skivan !
Fick av min man och mina alla barn .

Magnus Carlsson fick jag av ett av hans största FAN ,
min kusin (en annan av de "jag vet inte hur många").

Hur i hela friden kom det sig att inte han gick vidare i melodifestivalen,
tack gode gud att de eländet ett slut me !




Av Magnus Carlsson´s största fan , min kusin och hennes familj fick jag också ett hemgjort alldeles underbart kort ...





och den här fina "lampetten" kallar man det så ?



Fin är den i alla fall , nu ska den väl inte riktigt hänga där men....






Av min Faster och Farbror (som inte heter vare sig Asta lr Barbro ) fick jag en


WRAPMASTER .


Ett måste för att inte bli tokig i huvudet när man försöker riva av plastfolie ,


som har den lilla egenheten att egentligen inte vilja bli avriven ,


utan den ska segas och jävlas och när man äntligen fått av en bit ,för den går ju inte att klippa , och tittar på den så är den stor som ett frimärke och räcker lagom runt en tummetott.


Vem i hela helv...kom på namnet Gladpack ?


Psykplast !





Världens gulligaste lilla "Lyckling " och rosa (världens finaste färg enligt presentgivaren)fick jag av Lill-Loppan .Den hade hon handlat tillsammans med Mormor och hade lite svårt att lämna ifrån sig .Jag fick öppna den då det blivit mörkt ?

Jag fick en hel del mer ,men orka visa allt .

Visst e de väl härligt med presenter trots allt ,fast man säger att man inget vill ha !Så visst blir man glad och att folk tar sig tid och går och väljer ut saker enkom för mig .

Ja de e sköj!

Ja e inte rädd (jag kan flyga )

att bli gammal ,

jag är rädd att jag inte tar tillvara tiden tills dess,

det känns som den bara rinner iväg...........






Inga kommentarer: