onsdag 12 september 2007

Ledig onsdag , nr 2 .


De är lätt att vänja sig med sånt här , man ställer in sig automatiskt liksom .Först jobba två dagar , ledig en , jobba två och ledig två osv . Perfekt !

Idag hade jag velat vara ute och ta hand om det ni ser på bilderna , men jag åker och hälsar på min Mormor istället som nu ligger på att vårdhem efter sin akutoperation , då de tog bort cancer ur tjocktarmen och så fick hon stomi .

I skrivande stund så börjar det faktiskt regna så då så ..

Lilla Loppan har klätt på sig själv inför besöket . Illrosa rödprickiga strumpbyxor och en småblommig solklänning ... få se hur jag ska kunna matcha denna explosion av färger ;o)

Fick ett samtal igår kväll från en av mina käraste medarbetare. Hon hade fått det jobb hon sökt och ska sluta i december Även om jag visste att det skulle bli så , så blir jag så egoistisk tänker på hur mycket jag kommer att sakna henne . Det är så krävande med ny personal , det är en lång process oftast innan man blir samkörda , om man nu blir det . Det är svårt att jobba med barn , det är det ju att vara förälder också , vad tillåter man , vilka gränser ska sättas och olika saker är viktiga för den ena medans det för den andra är ingenting . Vi får se vad som händer , vi har ju en liten avvänjnings period först .

Alla goda vänner , ha en riktigt bra onsdag , för det ska jag ha !

8 kommentarer:

Skatan sa...

Hej! Måste bara säga att du har underbara bilder här på din blogg!!

Heja : )

/Skrotmaja

inspired and handmade sa...

Vilka underbara bilder!, de får mig att längta tills vi har trädgård!! Hoppas det blir bra på jobbet trots allt....kra Veronica

Solsjö - Under en vind sa...

Jag njuter också av mina lediga onsdagar!! Enligt mig veckans bästa dag att va fri på! Mysig blogg har du också! Kram!

ingridviola sa...

Vilka snygga bilder du tar!

Lotta sa...

Underbara bilder du visar idag!

Förstår din känsla ang din medarbetares nyhet. Det är sorgligt att skiljas åt när man jobbar med någon man trivs med. Lycka till!

kram
Lotta

Anonym sa...

Hoppas du har haft en bra dag, och att du har en lika bra kväller.
Jag tror att mormor blev glad när hon fick syn på lilla loppan och färgkaskaden i kläderna ;*)
Vackraste vackra bilder har du här!

Kram från Eva

Anonym sa...

Mmm, vad fona bilder på blomster! Älskar trädgård, blommor och buskar mm.

Tristm ed din sjuka mormor, hoppas hon blir bra nu så att det är över för hennes del. Här ska vi på begravning nästa vecka för min farfar, den sista som är kvar av den generationen på min sida och så har vi sambons mormor kvar i livet men hon har en tumör i huvudet som inte går att operera och som ställer till det med fantasin för henne och även har förändrat henne i sättet. Det är inte kul, varken för de äldre eller de anhöriga när det blir på det viset. man önskar ju dem alla en frisk ålderdom som möjligt och att de ska få somna in stillsamt.

Japp, det är utsikten hemifrån mig det som var på min tisdagstematolkning. Det är taget från balkongen på baksidan som har en vidunderlig utsikt allt som oftast.

Kram Erika

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tack alla rara människor för era kommentarer , jag blir så glad !

skrotmaja : Kul att du tycker om mina bilder !


veronica : Jag det är ju både och med trädgård , våran är lite väl stor och det är svårt att få ett sammanhang i den . Men det är ett kul pyssel tycker jag !Tack för omtanken !


uppe på vinden : Jag det känns inte så dumt med onsdagar , det är lagom långt till helgen så det känns inte som om man behöver fredagsstäda ;o)Kul att du gillar min blogg , de e lite blandat kompott .

ingridviola: Kul att du gillar dom . Det är ju lite så där med skärpan ibland !

Lotta:Stor tack , du har fina blombilder du med såg jag !Ja usch det är jobbig med uppbrott !

eva :Ja mormor uppskattade hela Lilla loppans härliga uppenbarelse . Mormor var oväntat pigg , hon låter ynkligare i telefon . Hon satte Lilla Loppan på rullatorn och så promenerade de i korridoren till de andra patienternas förtjusning ;o)

erika:Så sant ! Jag man märker att åren går när det blir dessa generationsväxlingar . Blev illa berörd idag hos Mormor när man ser hur en del gamla ligger och kanse bara väntar . Jag vill inte hamna så !


Kramar till alla och ha det gott!