måndag 19 mars 2007

Varför får man inga så här vackra påskkort längre ?






Lill Loppan har en postlåda på sin lekstuga och hon hade fått post där idag , från riktiga brevbäraren ( här på landet är det bra brevbärare !) .


Ett vykort med blåsippor på och en fråga om hon hade sett några än . Gulligt !
Jag vill också få vykort i min brevlåda .


Hittade några rara påskort som jag bara måste visa :








Och några till :












Det här sista är tecknat av en mina favorit illustratörer :
Helge Artelius 1895-1989


Som har gjort så många fina bilder till vykort , bokmärken , olika tidningar och böcker m.m.

Några andra bilder som han gjort .

Jag har lånat några bilder från " eyedeal postcards , postmuseum "

Men det är väl så här : skickar man inga vykort så får man väl heller inga själv .

På postens hemsida kan man :Skicka riktiga vykort med sina egna bilder .

Det kanske kan vara något , då behöver man ju inte ens gå ut !

Så spar man lite tid !

Inga kommentarer: