måndag 14 maj 2007

Ännu en helg på kyrkbänken !

Nu är vi hemkomna från en alldeles förträfflig helg hos min syster och hennes familj .
Min syster dotter konfirmerade sig .
En alldeles förtjusande tillställning .

På lördagen fick konfirmanderna redovisa den sk . frälsarkransen ,
och på söndagen var det en mycket pedagogisk högmässa med nattvard ,
så till och med min Pappa hängde med .


De är en mycket vacker kyrka ,
inte alls lik den jag var i förra helgen .
Den här är ju mycket mer modern ,
jag brukar inte vara så förtjust i moderna byggnader men i kyrkor av någon anledning får dom alltid till det , på ett finstämt vis .
Eller är det något annat ....
Många fina gåvor och mycket god mat blev det .

Lilla Loppan var speciellt förtjust i jordgubbarna på tårtan och tiggde som en hund vid bordet efter fler hela tiden , och vem kan säga nej till den lillhäxan .



Lördagskvällen avslutades med spänd förväntan inför " Stora deffedi deffivalen " som

Lilla Loppan kallar den .

Men både hon och en av storebrorsorna slocknade innan Sverige ens hade framfört sitt bidrag .

Vi andras hopp slocknade också snart , när röstningen satte igång .

Men Marija Šerifović var en värdig vinnare ,

vilken röst och attityd !

Go Girl !

Var det inte bön ,

som hennes sång hette ?

Mer passande än det en helg som denna ,

kan det väl ändå inte bli .

Tack Motala .

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder du tagit! Kan man få byta dem mot " Kaja Mija"???

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

monster anci :Självklart !De är redan brända och klara för vidare transport i mörrn !

Anonym sa...

"...tiggde som en hund..." - det kunde ha varit min Lilla Loppa. Vi kallar henne ibland för "rötsimpan" för när hon vill smaka något blir munnen enorm i förhållande till kroppen. Hur gammal är din Loppa?

Vilken trvlig blogg du har!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

babs : Ja det var ju inget smickrande namn * skrattar gott*
Min lillhäxa är tre år och fem månader , det går så fort !
Tack !

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!!