onsdag 15 augusti 2007

EnVilsenLoppa pysslar på !


Igår började jag fixa till min sk . tepås korg jag sågade till små avdelare så inte tepåsarna ska beblanda sig med varandra så mycket ( vet aldrig vad det kan resultera i ) och limmade fast dessa . Sedan började jag måla den, i den nu för tiden omåttligt populära färgen vit ;o)Resultat visas senare .När jag var nere och skrotade i mannes domäner den sk. verkstaden hittade jag den här mitt i bland allt .

Ett lock till en boklåda ...den var vacker på någe vis . Men vad göra med den ?? Förslag emottages gärna !När jag satt och målade min tekorg på trappan var inte Lilla Loppan snar att plocka fram sina gamla brädbitar som hon målat och snickrat på otaliga gånger och göra mig sällskap . Hann göra ett litet blomsterarrangemang i min för närvarande favorit grej !

Måste bara visa vilken vacker färg vårat hus fick : Göranssons rödfärg i från Sundborn . Jag tror att jag skrev falurödfärg i något tidigare inlägg . Men det får den här färgen inte heta längre p.g.a att de inte har /eller får köpa pigment från Falugruvan längre . Men den är så vacker , världens lyster och den färgar inte av sig ( 5 plus av fem möjliga) .

Tills vi ses igen, ha det så jätte jätte bra . Kram !


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken helt underbar hörna du har på bilden längst ner -ser supermysigt ut!

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut och vilken fin färg! Tänkte på det där locket, kanske sätta en liten botten i ena sidan o använda som bokstöd? Eller nåt... :-)

Älfgärdet sa...

Tack så väldigt mycket för alla dina superlativ... Det är så roligt när någon annan också uppskattar det man själv tycker om! Din rödfärg är jätteläcker, den verkligen glöder! Tänk dig i höstens färger, kommer att se helt otroligt ut.

Maria sa...

Vad mysigt att ha en pysseldag! Och att lilla loppan är med. Såg ju din veckade form tidigare, är den så stor eller är det perspektivet som luras? Eran husfärg är vacker och din hörna där skulle jag gärna slå mig ner i...

Betty sa...

Hejsan du vilsna lilla loppa. tack för att du tittade in hos mig. Vilken mysig sida du har.
Kramar.

Anonym sa...

Tack för besöket! Vilka vackra blommor du har, inge spret där inte! =) Vad är det för läcker blomma i ditt blomsterarrangemang?
Maja