söndag 5 augusti 2007

Gamla släkt foton.

Min man fick bl.a. de här bilderna av sin mamma .De är hans mormor när hon var bebis och gammelmoster bl.a.Visst är de väl vackra de här gamla fotona , vad de klädde upp sig och gjorde sig fina inför fotograferingen .

Jag tror de här var mannens gammelmoster . Visst är hon fin , vilka kläder , vilka skor , så läckert !

De här är mannens Mormor och hennes syskon ,så rart! Kolla in kängorna !

De här är mannens mormor , bedårande !


När jag så småningom gör om i vår för tillfället Villavillekulla färgade hall , så ska de här fotona ramas in och komma upp på väggarna där , och ja Vildängel jag tror det bli vitt och grått .


Men först har vi en utsida och ta tag i och den blir RÖD ! Vilken skillnad va ! Nu är bilden tagen på den mest utsatta sidan på huset , östsidan , men ändå ! Vårat hus kommer att lysa som en rubin när det blir klart !

Ha det gott därute i augustikvällen ( augusti redan , hua,ångest )Passar på att efterlysa Ikeapallar är vi bara två som har målat om våra ?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är verkligen mysigt med gamla foton. Som modet utvecklas nu är de gamla släktingarnas kläder dessutom moderna på nytt. Lite lustigt att det har blivit så. :)

Maria sa...

Fina gamla kort! Och huset var nog i behov av färg, vad fint det kommer att bli!
Apropå Ikea-pallar så är min bara målat röd, inte så rolig förvandling...Nästet-blogg däremot hon hade lackat fast prickigt omslagspapper på sin, det var så snyggt!

Anonym sa...

Vilka vackra gamla foton! sånt gillar jag! jag gillar till och med klädstilen och skorna! Va duktiga ni är som målar hus! :)