måndag 17 september 2007

Min bloggplats !

Det är så många som visar sin bloggplats , Envilsenloppa vill inte vara sämre . Eftersom alla skrivbord i huset är belamrade med allt utom det de en gång var ämnade för och vid köksbordet sitter alltid nån "pubbegubbe" (syrrans namn på pojkar i pubertet ) och läser tidning och käkar på nåt , typ en halv limpa eller ett kilo äpplen eller nåt annat litet mellis ;o) Då hamnar jag alltid i soffan . PÅ den inte så lämpade platsen , gärna med solen rakt in bakom mig och resten av barnaskaran runt i kring bråkandes om tvkanaler och en man som tjatar om när det är hans tur . Fast vi har en väl fungerande dator en våning upp * morrar lätt* . Ska inte klaga ..klagar inte !!! Här är jag :
Syns jag ? Passar samtidigt på att visa resten av vårat vardagsrum.Här är den sk .Dallashörnan ;o)
Pinnsoffan som hamnat här för platsen som den ska ha är upptagen . Det ska ske en rokad i huset så småningom .
Teve väggen ... ja ja .
Bokhylleväggen plus Lilla Loppans pussel och spel m.m ..hm ..ja .
Nu har ni sett hur jag har det på min bloggplats .
Ha det gott och lämna gärna kommenater...eller ännu hellre , kommentarer , det gillar jag ;o)
Kramisar !

9 kommentarer:

lilla karin kavat sa...

Hej igen!
Känner igen mig så med att inte ha plats, och barn som springer runt fötterna på en....själva bor vi just nu VÄLDIGT trångt, men som du säkert läst på Veronicas blogg så är vår dröm att ha ett HUUUUUUUUS! kram/ Karin

lilla karin kavat sa...

Hoppsan! Glömde fråga: Hur gör du för att sätta ditt "signum" på dina foton? det är något vi med skulle vilja göra! /Karin

Anonym sa...

Kommer härmed med min kommenat *fniss*
Vilken mysig vrå den med pinnsoffan framför fönstret och den frodiga ampelliljan i fönstret!
Härhemma är databordet ett sånt där enormt från IKEA, dottern har inte plats hemma hos sej för det...rätt bra att få låna faktiskt, för kattorna kan ha korgar ovanpå det och ligga och mysa i :-)

Kram från Eva

Solrosfrö sa...

Vilken ordning i bokhyllan! T o m med färgskalan matchar ;D

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tack för alla kommentarer !

lilla karin kavat: Jag tror inte det spelar någon roll om man bor i vare sig slott eller koja ...barna är ju oftast där man är ;o) Jag har lämnat en kommentar inne hos dig ang. mitt sk. signum . Ha det gott och Kram!

Eva :Tack för kommenaten . Ja men tack ! Vi har ett jättefint skrivbord som står i en av tonårspojkarnas rum som jag ska ha till vår dator men .....när ?
Kram !

Jessica : Ja men visst e det matchigt , men om de e ngn ordning ...?

annmarie sa...

Hej
Här var det fint också du ser ut att ha samma smak på inredning som jag, jag lägger en länk till dig!
Tack för ditt besök hos mina får...hur hittade du till mig? Nyfiken.
Annmarie

ingridviola sa...

S� fint att f�rganpassa i bokhyllan!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Tack för kommentarerna !

annmarie: Vad roligt att du tycker om det ! Du får gärna länka till mig . Jag är inte säker på hur jag hittade till dej , men det var nog genom ngn annan blogg .


Ingridviola : Jag gjorde det efter jag läst ngn Feng shui bok . Mannen höll på att bli tokig . tyckte det så helkonstigt ut . Men jag tycker att det ser så lite mer städat ut . Kanske inte just på den bilden ...

Maria sa...

Så snyggt att färgkoordinera böckerna!