onsdag 7 november 2007

Två syskon

När Lilla Loppan skulle komma till världen hade storebror H varit minstingen i sex år . Han tyckte det var helt okej att få ett små syskon så länge det blev en pojke ( för vi hade ju bara fyra innan ) . Om det nu mot förmodan skulle bli en tjej , så fick hon heta "dummadejtjockis" tyckte han . När han fick se Lilla Loppan så var det kärlek vid första ögonkastet . Det finns ingen som har så många rara smeknamn på henne som han . Tyvärr börjar Lill Loppan växa ur många som , Bebben och Bejbi t.e.x. , hon blir så förnärmad och skriker - JAG ÄR INGEN BEJBIS !
Det finns stunder som dom är bara så underbara ihop , som den ovan och när hon ligger på hans arm på soffan och ser på teve t.e.x .
Det finns oxå stunder då underbara är ett ord som ligger många mil ifrån vad dom är ;-)
Inte vet jag , men idag är det ledig onsdag och vädret är som vanligt bara sååååå vackert , så ha det gott ! TACK än en gång för att ni lämnar kommentarer , Aj lavv itt !

4 kommentarer:

Evelinas hus sa...

Gud vad gulligt! Det är underbart med syskonkärlek, många knuffar och småbråk men också så mycket kärlek.
Kram Caroline

linnea-maria sa...

Ha ha vilka goa ungar. Mina grabbar slåss för det mesta men samtidigt kan de vara väldigt lojala mot varandra. /linnea-maria

Sarah sa...

Hej! När vi väntade Noah var Isak helt övertygad om att bebisen i magen var minsann en pojke. Isak kunde inte tänka sig en syster. När jag ringde till Isak för att berätta att han blivit storebror till en lillebror var lyckan total! Hans glädjetjut hördes kan jag lova.
Hoppas ni haft en härlig onsdag! Kram

Goa sa...

*ler*...visst är det underbart med syskonkärlek!!
Helt bedårende bild bjuder du på... som alltid..:)
Min yngste är så glad för att vara just yngst, eftersom då är han mest älskad...! Och min äldre pojke är tio år äldre och tycker ibland att han är ett typiskt "mittenbarn"...*ler igen*
Visst är man glad för sina små kärlekar...de är så vackra när de sover..;)
Kram på dig Loppan min...jag gillar dig och alla dina mysiga kommentarer som jag läser, på min blogg och på andras! Jag flinar mycket av dina ord...du har glimten i ögat du...det är skönt!
Goa