söndag 9 december 2007

Andra advent

Nu är skrillorna på plats . -Har du sett att hjärtat hänger lite snett , sa mannen när han kom in . Vad svarar man på det !?! Passade på att pynta lite juligare vid personalingången med , "Lillgisen" fick komma ut oxå :-) Fick sedan trevligt besök mitt i maten . En av mina älsklingskusiner har flyttat till samma lill by som mej , hon bor bara tre hus härifrån . Hon och pojkvännen var här och lämnade verktyg så då passade jag på och utfodra dom i flyttstöket . EnVilsenLoppa hade minsann gjort lax i ugn med pressad potatis och god sås . Såååå kul att hon flyttat hit , för då får grannarna nåt mer galet att titta på ;-)
Ha en lugn och fin Andra Advent !

Jag tackar och niger så jag får stickor i "umpan" för era kommentarer som gör mig sååååååå glad !

16 kommentarer:

Maria sa...

SÅ jättemysigt du gjort ute!! Och skrillorna var ju coola!

Karin i Villa Grå sa...

Fortfarande inga skridskor till salu? *gråter flod*

Hi hi, klart att det ska till en karl för att påpeka att hjärtat är snett!

Du har gjort det jättefint och har dessutom en likadan "lillgris" som vi (fast våran ligger med trynet neråt i en låda på vinden i väntan på att jag ska bli mindre lat...)

Ha det bäst!

Kram, Karin

En liten AnCa sa...

Den tredje lilla grisen ligger å nöffar i källar'n hos mig lite ledsen i ögat för att han inte får stå på våran trappa...

Goa sa...

Ja du...mannen har jag ju, haft länge..;)
Så ska du veta att jag vinner Monopol...så är det bara...barnen får tjuta hur de vill..*fniss*
Jag äääälskar dina skridskor....fullständigt fall!!
Otroligt snyggt hur du hängt hjärtat...på sne..;)...och skorna bara pricken över i:et!!
Fullpoäng!!
Och nu fattar jag var denna lilla grisen kommer ifrån...stod på trappan imorse och var så kall, så kall att jag bjöd in den på lite gott och så håller den på att tyna vid lyktan..:)
Tack för din gulliga kommentar och ha en mysig mågott måndag!!
Kram på dig Loppan min ljuva!

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå julefint dte blev utanför dörren! vad svarar man på mannens kommenatar...suck inget antar jag...de förstår nog inte ändå....hi hi....Kram!

Sarah sa...

Skridskorna är ju urläckra!!!! Ängeln är i verkligheten i silver, den blev svart när jag fotade. Du verkar ha ett så himla mysigt hem, kramar!

Anonym sa...

Så himla läckert! Jättefint med de där skrillorna på plats!

linnea-maria sa...

Ha ha! så hade nog min man också sagt! Det blev jättefint med skridskorna. Riktiga pippilångstrump-skridskor /linnea-maria

Lotta sa...

Åh vad fint du pyntat! Så härliga skridskor!

Mår snögumman väl? ;-)

Ha en härlig dag!
Kram
Lotta

Snäckornas sjö sa...

Åååhhh...ser att mina äsklingsgriller hänger på plats! Urtjusig bild...och den andra är så julig och vacker, en dröm!

Jaa du...det närmaste huset som man kan kalla för grannhus ägs av ett par som bor i England (de brukar fira jul och några veckor på sommaren här), och det är väl en himla tur ;-)De skulle säkert ha satt eftermiddagsfikat i fel strupe och hostat sig fördärvade om de hade sett mina mysko förehavanden ;-) Sambon var inte ens hemma när jag sprang omkring som en yr höna, iklädd endast en rosa mössa ;-) Annars hade han säkert garvat ihjäl sig...stämningen är rå men hjärtlig här hemma ;-)

Ha det bäst!

faster atta sa...

Ibland måste man bara le! Blir glad av att se din underbara bild på hjärtat och lite fnissig av makens kommentar...tihi...

kram

Granne med Selma sa...

Ja, se karlar! hade en liten dispyt med min under helgen... till sluut citerade jag Mamma Mu : Kan du inte se allt jag HAR gjort istället för att bara nämna det jag INTE har gjort... ;-) Tror han fattade för det blev slut på knorrandet :-)

Det var så länge jag haie tiden att besöka bloggar och jag upptäcker att du gjort många fina inlägg som jag måste läsa ikapp. Så himmelens mycket fint julpynt, med grenar och hjärtan och vackra vita smällkarameller. Fast sötast var nog ängeln som lilla Loppan gjort :-) Hälsa henne det.
Kram

stina sa...

Vilka fina skridskor! Men vilken knasig man du har som tycker att hjärtat hänger snett!! ....hm...kram Stina

MiaMaria sa...

Ja, vad svarar man på det....hmmm

Vackert hjärta på sniskan och de söta skrillorna där på.....
Sedan ännu en vacker krans som pryder en annan entré.....
Vackert!

ha´det så gott!
Miamaria

Ann-Catrin sa...

där passade ju grillorna perfekt!
Ja vad säger man till det manliga släktet...de fattar inte "sånt där".
Kul med kusinen..
kram A-C

Designe sa...

Gu va duktig du är! Va fint du har gjort! Superfina hjärtekransar och så fint med skridskorna! :)