tisdag 11 december 2007

Kreativa kvinnor !!

Det finns ju så många av er ute bloggvärlden . EnVilsenLoppa sitter med stora ögon och hakan på tangentbordet varje kväll och låter sig imponeras av allt som ni alla duktiga människor får till . Ibland kan jag inte hålla hårt nog i plånboken utan slår till .Måste få visa min Lilla Vinterfröken som jag adopterat ifrån en super trevlig Skånetös med det ovanligt vackra namnet Lotta som har bloggen Min Trygga Vrå .


Det var kärlek vid första ögonkastet , när jag såg henne i Lottas blogg . Är hon inte helt underbar !!!! Hon verkar trivas alldeles utmärkt , du behöver inte oroa dig Lotta :-) , jag hoppas bara att du kryar på dig !!! Du gör de mest fantastiska dockorna !!!!


En annan sak som jag föll alldeles pladask för , så jag skrapa hakan i dator locket var Maria med bloggen Vitt Hus med vita knutar ´s bedårande små tavlor . Jag beställde en till Lilla Loppan i julklapp , ursäkta dålig skärpa. Är den inte ljuvlig och fint inslagen kom den oxå , och jorå jag sparade pappret och har slagit in den igen :-)


Vill passa på att tacka för all inspiration ni ger mig där ute i bloggrymden , ni vet vilka ni är, jag brukar kommentera .Extra roligt är det tycker jag när ni faktiskt att ni "bjuder" på erat hantverk i "små" bloggbutiker , det är så storslaget tycker jag ! Jag önskar bara jag kunde köpa något från er alla ! Vill oxå passa på att tacka er alla andra med som bjussar så mycket på er själva i era bloggar både personliga och med inspirerande hem ,tack!


Så hatten av till er alla !

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag liksom du beundrar allt och är förtjust i både det ena och det andra - men jag har faktiskt inte tagit mig för med att köpa något än....

Karin i Villa Grå sa...

Hej Lotta!

Vad jag tycker om dina kommentarer! *gillar*

Jo, hmmm... Kanske står det ditt namn på ljusstaken? De där gamla snirkliga bokstäverna är så svårtydda, jag kan ha sett fel ;-)

Jag har inte varit till "In my carport" men jag SKA dit innan de drar nya vägar och ännu fler butiker får slå igen. I stället för att tänka att jag ska, så kanske jag helt enkelt ska. Utan att tänka först. Har du varit där?

Det låter som att jag är anti nya E4:an men det är jag absolut inte, jag är själaglad för att det går så fort att ta sig ner till Hufvudstaden. Vi som åker till Akademiska i U-sala och ALLTID har kommit för sent, kommer nu plötsligt i tid! Nästan, i alla fall. Bara det gör det ju värt att bygga motorvägar! :-)

Ta hand om dig!

Kram!

Karin i Villa Grå sa...

Du, jag glömde ju att säga att du gjorde riktiga kap när du adopterade dockan och köpte den fina tavlan till lilla Loppan! Jag håller med, det är så många som åstadkommer makalöst fina saker..! Själv är jag stolt över att kunna blanda ihop en vettig trolldeg mellan varven *erkänner*

Kram!

Anonym sa...

Du är så snäll du!!
Håller med, det finns mycket fint här på bloggen OCH duktiga människor.
Ha det bra!

Anonym sa...

Men så klart att du får lägga in mig på din länklista- jag blir bara glad över att du vill det!

Maria sa...

Och hatten av för trevliga Lotta (alltså DU!) som ofta lämnar så mysiga kommentarer som man blir glad av.
Fina inköp du har gjort! Jag har ju inte heller kunnat hålla hårt i "plånkan" utan handlat av flera andra bloggare...

Lotta sa...

Jag bugar och bockar för berömmet! Och så är jag väldans glad att vintertösen trivs som fisken i vattnet hos dig. Men det var jag alldeles säker på att hon skulle göra!

Många kramar
Lotta

Ann-Catrin sa...

Jag kan bara hålla med...visst finns det så mycket duktiga kreativa människor..man blir alldeles tágen..
Men du är också duktig..du visar så mycket fint och skriver alltid fina kommentarer..det betyder mycket.
Den där bedårande vintertflickan verkar trivas alldeles förträffligt..
kram på dig!! och fin lucia

Handplockat sa...

ja visst inspirerar bloggandet =)
och vilka fynd du gjort
grattis

ha det bäst

Goa sa...

Hej på dig...du generösa Loppan min!
Jag håller med dig fullt ut!!
Det är otroligt att så många fantastiskt duktiga människor finns här ute!
All denna kreativitet!
Alla dessa vackra hem!
Och all denna värme!
En av de varmaste bloggarna jag besöker är din blogg!
Och jag är djupt tacksam att få vara bland de som du ger dig tid...alltid...att stanna hos och skriva! Massor av uppmuntrande rader...med en sån humor att klockorna stannar...
du får mig alltid att skratta och du har blivit mannens favo..;)
Din ödmjukhet skulle nog många vilja bära på!
Så kom ihåg att du själv tillhör de som du nämner i dagens inlägg...utan din blogg vore dagen min bara...så mycket tråkigare!!
Kram och en ljuvlig Lucia på dig...från mig!!

~ Elin Augustas ~ sa...

Jättetjusig Vinterfröken det där! :-)

KramKram