onsdag 16 januari 2008

Pyssel och pynt !

Det blev ju så tomt när allt julpynt plockades undan . Så idag denna regniga onsdag , passade jag på att pyssla lite . En liten ask , en tvål , Farmors gamla brosch och lite annat krafs på ett silver fat på pottskåpet ..
......som ser ut så här !Den rosa stuten , inspirerad av Vita Ranunkler gjorde jag till Lilla Loppan som genast satte den på huvudet för hon trodde det var en party hatt :-) Det underbara rosa pappret var runt en present jag fick av äldsta sonen , som just är hemkommen från Chile , en längtande mamma kan pusta ut . Lilla Loppan har suttit som ett frimärke på honom hela dagen , ja se syskonkärlek :-)
Kärlek till er oxå alla underbara vänner !
Jag blir så himla glad för era kommentarer , så lämna gärna stora som små !
Lotta

20 kommentarer:

Snäckornas sjö sa...

Först, först, först...hahhaaaahhaaaaa....såååååglaaaaad...hahhaaaaahaaaa.....

Snäckornas sjö sa...

Sorry, I got carried away ;-)

Partyhatt...LOL!!! jag vill också ha en partyhatt...snääääälla!!! ;-)

Mmmm...counterstrike känner jag till...har elever som sitter och spelar det dygnet runt...C spelar dataspel också, dock ej CS. Men en massa annat skit!!!

Må så gott, vännen!

Kramar i massor!/ M

Beas sa...

Folk frågar mig:
"Men människa...hur HINNER du?"

Och jag rycker på axlarna och svarar väl att jag sover lite och priorterar bort mycket.

Är det så för dig med tro?

För nu frågar jag DIG istället...
"Hur HINNER du människa?" :-)

Så mycket fint!

Jag har typ bara hunnit vakna, jobba och gått på teater med sonen...och nu är kvällen slut. Och jag som har sååå mycket att pyssla och plugga. Aptrist ju!

Kan inte vi pysslare få någon fond att sponsras ur? Kreativitet borde ju uppmuntras tycker jag! :-)

Kram Bea

Marie sa...

Men hallå där!!! Hur mycket fint har du pysslat ihop under dagen? Jag bara älskar struten på första bilden, nu måste jag nog härmas, hihi.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Ps. Tack för de rara orden på min sida, du är gullig du!

Karin i Villa Grå sa...

Kära Lotta!

Jäklar, du genomskådade mig. Ja, jag erkänner att jag smörade för Ann-Catrin efter att ha agerat spöke så att hennes skönhetssömn gick förlorad. Jag är helt förtappad! ;-)

Jag har märkt att det inte funkar att ligga och läsa till ett på nätterna, ta en halvtimme på sig att somna och sedan gå upp halv sju, dag efter dag. Det snurrar rejält i huvudet och min första tanke var att du hade skickat över något konstigt virus tillsammans med utmärkelsen, men sedan kom jag på att vi kör trådlöst här hemma och då går det ju inte *smart*

Vilket ljuvligt litet pottskåp! Visst har du ett hem fullt av vackra och roliga detaljer? Går det att beställa bilder som visar mer? Jag menar, en hel vägg åt gången med tillhörande möbler och annat? *vill*

Vad duktig du är på att göra strutar!

*viskar*

Jag har försökt att göra strutar av alla möjliga sorters papper... tror du att det blir fint? Nä, det blev apfult. På dagis över hela landet sitter treåringar och snurrar ihop fina strutar, men här i norra Uppland sitter en 35-årig tant och förstår inte hur man gör... *rodnar*

Ha det så bra!

Kram!

Karin i Villa Grå sa...

Vilken intressant första kommentar du fick idag, förresten ;-)

Albertines verden sa...

Hei. Ramlet plutselig innom dine sider, og her har jeg nå vært en stund. Så mange vakre bilder, og mye fint skrevet. Ha en fin uke!

Maria sa...

Så roligt att lilla loppan trodde att det var dax för party...fungerar säkert bra med strut som hatt också =)
Du har så stora barn som kan vara och resa så långväga!

Lotta sa...

Men vad mycket fint du pysslat! Du är så duktig tjejen!

Härligt att sonen är hemma igen. Och vad härligt för lilla Loppan!

Du har förresten fått en utmärkelse av mig. Håller just nu på med inlägget, går att läsa snart!

Varma kramar
Lotta

Sarah sa...

Du är verkligen en påhittig pysseltjej! Man vet aldrig för fint man får ta del av när man kommer till dig! Sov gott, kram

linnea-maria sa...

Hejsan. Jösses vilket sött litet toalettskåp. Och ditt pyssel är jättefint! Diskstället du frågade om kommer från Madame Stoltz. Jag tror det var förra årets kollektion, ingen aning om det kommer ut i år med. Det kostade någonting på 400. What the heck jag kastade fram kreditkortet, jag skulle bara haa det. Kram /linnea-maria

Jes/Vita villa vila sa...

Fina saker och vilken fin partyhatt ;)

Kram Jes

Goa sa...

Halloj min underbara!
Så myyysigt att sonen din har kommit hem...visst blir man glad och alldeles fnittrig!?! Jag tom. njuter av att plocka upp allt bråte som min son har en ovanlig förmåga att lämna efter sig...överallt! Nynnar med en smil..."jag plockar så gärna upp...älskling"!! Alltså, hur länge håller det i!?
Så vill jag att du vet...att det är likaså tomt här hos mig...men ändå så tar jag mig inte för och pysslar...bara tänker:)
Och *suckar* av avund när jag ser ditt underbart vackra pyssel...Jag älskar Lopppyssel!! Vilken tur att denna bloggvärld finns...så kan man drömma sig bort..*ler*
Jag vill tacka dig så mycket för utmärkelsen...jag blir så himla glad och varm i hjärtat! Och...som jag skrev till Karin...BLOGGSUGEN!!
Det är verkligen en fröjd att vara med på denna resa!
Vi får se.
Massa varma tokiga-isländska-skåne kramar till min absolut favorit Loppa!!

Ann-Catrin sa...

Godmorgon du vilsna!!
Pyssel hit och dit.. jag ör urusel på att pyssla, det är en fröjd att se dina strutar.. den rosa ohhh, den tilltalar verkligen min rosa gen!!
Och den hemkomna sonen sen...hur härligt är inte det då. Tänk när dom är hemma så kan man tänka många gånger att gud vad skönt det ska bli när de får något eget.. de tar ju så obarhärtligt stor plats.. men när de är borta så är det varkligen något som fattas..kanske det inte bara var lilloppan som var frimärke igår..mamsen passade nog upp lite oxå kan jag tänka. Och mamma är ju alltid mamma!
Nu ska jag sätta mig och toknjuta lite till på ditt vackra pyssel.
Kramar i maasor Ann-Catrin

MiaMaria sa...

Så vackert pysslat...
Och partyhatt....det går väl det också. Du kanske får fixa det till nästa kalas lilla loppan ska ha....
Barn är väl för goa....

HA´en bra dag bland ditt vackra pyssel!
Miamaria

Anonym sa...

Så fint du har pyntat! Ja man behöver verkligen pynta om nu efter jul så man har nåt fint att titta på! :) Hihi..kul att loppan trodde din strut var en partyhatt! :) Kram

Ewa sa...

Hej vännen!
Å va fint du pysslat, och det pottskåpet är helt underbart. Jag har ett nästan likadant i min hall, men locket är nerfällt. Där på har jag bl a telefonen. Det är brunt ådringsmålat, kanske man skulle ta och fixa det nån gång... Ett lite större står i uthuset hemma hos min pappa, med tillhörande tvättfat och kanna. Ska fråga om jag får det nån gång. Det är eg från min mammas föräldrahem.
Förstår att det känns skönt att ha fått hem sonen. Min fyller sd
nart 16, och det är svårt att förstå. Man börjar bli stor då, och man vet ju själv hur det var i den åldern... Pust!

Ryggen racklar fortfarande, men nu kan jag iaf gå och ta mig upp själv. Måndgskvällen var fruktansvärd. Jag skrek rakt ut bara jag rörde mig. Inge kul.

Kramar i massor från ett slaskigt Norrland.
/Ewa

Lilla Blanka sa...

Men lilla loppa vad du har pysslat en massa fint..!
Kram
Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint du har gjort!!!! Härligt när pysselnerven slår till...fröjd för både själ och ögat! Kram!

MiaMaria sa...

TAck snälla du!
Och varsågod det är du värd......

Miamaria