söndag 1 juni 2008

Min lille pöjk !

I går blev jag av med ett barn och fick helt plötsligt en myndig på halsen i stället ;-)Min älskade äldsta son fyllde arton , ofattbart ! Just nu sitter han brevid mig och fyller i en medicinsk hälsodeklaration som han ska ha med sig på mönstringen på tisdag . Han fnissar gott åt sina fyndiga svar , allt för att han inte ska hamna vare sig i musikkåren eller nere i Irak som han tror att man skickas direkt om man gillar att kriga .


Så igår var det födelsedagsfirande från klockan nio på morgonen till klockan tre i morse tror jag , jag somnade till slut *klipper med ögonlocken*. Först buffe´för släkt och vänner , senare grillmiddag för polarna . Det bästa i kråksången var att granntjejen hade så fiffigt ordnat grillparty för sin kompisar samma kväll och gissa om det blev rusningstrafik på byvägen hela natten :-)


Det är den första sista maj på arton år som varit så här varm kan jag meddela . När jag fick S var det oxå riktigt varmt , meningen var att han skulle komma den sjuttonde maj , men han hade det bra där han var , men på igångsättnings dagen så började värkarna automatiskt , men de höll på i över ett dygn och han fick dras ut med förlossningstång , ingen rolig första förlossning . ( Kuriosa : Jag googlar på min förlossningsläkare som jag aldrig glömmer namnet på och det visar sig att han skrivit en bok med det fyndiga namnet :"I storkens tjänst" *ler*)
Trots mardrömsförlossningen så var det kärlek vid första ögonkastet och jag kunde inte lämna min Lilla Gris som han fick heta länge ensam en sekund. Jag brukar inte visa mina pojkar på bild av hänsyn till dem , men den här som är tagen förförra sommaren kan jag visa .
Nu har han fyllt i klart !! Insatssoladat blev valet , där man får en fördjupad utbildning till skyddsvakt och sen är inte steget långt , tycker han till att bli polis som är framtidsdrömmen just nu . Till vardags utbildar han sig till plattsättare , och det känns tryggt om Mamma själv får välja ;-)
Love You Unconditionally !
Älskar oxå min Lilla Mormor som fyller 81 idag , men hon ville inte bli firad :-(

1 kommentar:

En liten AnCa sa...

En bodyguard i familjen låter väl tryggt om nåt? Nu får du nog tänka om Loppan lilla ;o)

Kramis MosterAnCi