onsdag 10 december 2008

Tala är silver .....

Hittade en så fin borste på stadens återvinningsaffär och en fin ljusstake som passade så bra ihop . Som gammal frisör , eller som vem som helst är det ju rätt äckligt egentligen , nu har väl lusarna vandrat hädan för länge sedan , men ändå . Men de kunde ju inte ha så slitna toppar förr med så mjuka borstar , jag skulle inte ens få in borsten i min trassliga kalufs . Se så fina handledsvärmare jag fått av min Kära Syster hon är för go . Ibland kan jag se något i en tidning någon gång och hasplar ur mej - Men det kan väl du sticka till mej ? Sen glömmer EnVilsen , men inte Syster inte , rätt som det är så kommer det något , som det här , underbart !!
Alla vackra kulor som finns nu passar mej som handsken . Visst är det väl vackert med allt det silvriga och glimmrande !

På lördag ska EnVilsen på bröllop minsann , min svägerska ska gifta sig . Jag hoppas så innerligt att det kommer lite vitt på marken , det skulle bli så vackert . Är det någon påhittig av er som kan ge tips på någon liten grej som man kan ge som bröllopspresent från barnen ?? Av oss ska de få kastruller , men stackars människor , hur kul är det !!!
Tacksam för svar !
" EnVilsenLoppa "

15 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vilken snäll syster du har, pulsvärmarna är ju jättefina..!

Vackra bilder!

Kram, Jenny

<3

Millas hem sa...

Supercharmig handledsvärmare! Snäll syrra du har!

När vi var på bröllop senast lät jag barnen måla en tavla som föreställde ett brudpar och sen skrev vi bröllopsdatumet i ett hjärta mellan dem!
Sedan ramade jag in den!

En jätteuppskattad present från barnen!

Kramis Camilla

Viola sa...

VIlken ljuvlig borste och stake, här är ju en som älskar allt som glimmar!!!!Vilke underbara stickade saker din syste gör, så rara, ha det bra på bröllopet, vad kul med bröllopsfest, kram

Penseldraget sa...

hej
vilka härliga bilder du har...har varit runt o kikat och återkommer garanterat =) titta in hos mig och mitt möbelmåleri m.m om du har lust
kram pia

Lotta sa...

Hej kära namne!

Så underbara bilder du visar idag! Och vilka underbart goa handledsvärmare, såna skulle man ha när man sitter där och skriver journaler. Jag har en kollega som har köpt några par och hon säger att de är jättesköna.

Ha det riktigt härligt på bröllopet! Underbart med vinterbröllop, har själv bröllopsdag den 18/12!

Stor varm kram
Lotta

Inspiration i vitt sa...

Hej, vilka underbara bilder du visar allt är såå vackert, borsten, ljusstakarna, kulor mm.
kram på dig/ingela.

linnea-maria sa...

Vad kul det var att se fler ljusbrickor med fattigmanssilver, visst är det snyggt och det lyser upp så fint! Det där borst setet är supervackert. Jag hade också mina dubier förut när jag hittade billiga sådana men som du säger lusarna har försvunnit och den där såg så fräsh ut.
Jag är en etsy-fan. Jag köper helst på etsy, alla är professionella, jag har beställt både från USA och australien och allt har kommit fram. och betalningen med paypal är jättesmidigt. Säljarna skulle förlora rejält i anseende om de inte skötte sig och många har detta som sin enda inkomst. Kram /linnea-maria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Menar du att moi har skickat smitta? Vem fick jag det av då tro? Är hemma oh kurerar mig. Vilka härliga bilder du gumman, jag vill också ha en samling såna fina ljusstakar, så himla vackert! Fina fynd och dina handledsvärmare är så härliga, duktig syster! Det är så gott att ha såna på sig.
Skulle det inte vara en kul grej att ge en fin gästbok från barnen? Där bröllopsgästerna kan skriva några ord? Du jag tänkte - läser inte svägerskan bloggen? Hoppas inte det!
Krya på dig du goa och ett mysigt bröllop!
kram
nina

Designe sa...

Så mycket fina silvriga saker och vilka fina handledsvärmare du fått! Härligt! Ha en riktigt mysig 3:e adventshelg! ojoj va tiden går fort! Kram :)

Maria sa...

Hej!
Just nu är jag tokig i handledsvärmare, både fint och skönt!
dina är vackra!
Gillar också de där kulorna som ser liksom gammeldags ut, har några färgglada kulor jag =)

Unknown sa...

Åh men jösses amaila!! Din syster kan ju starta försäljning, de pulsvärmarna var ju hur ljuvliga som helst!!! Fina saker du fyndat på återvinningsbutiken och fatet var verkligen helt ljuvlig, det kommer jag att ta efter, ler. Ha det gott min vän!! Kram Petra

En inredoholic sa...

Men snälla nån! Nu måste jag börja sticka mina pulsvärmare.. får ju aldrig fingrarna ur...

Hmm.. nej imon börjar jag :) Kram kram

Jättefina förresten :)

MiaMaria sa...

Hej Loppan!

Vilka vackra pulsvärmare, vilken rara syster du har....

Och jag bara älskar det silvriga och vita så himla vackert!!!!!!

Bröllop så roligt....då hoppas vi på snö så att det blir ett riktigt vitt bröllop!

Svårt med presenter....kastruller är ju toppen, de får säkert en massa andra prylar.....

Vackra bilder!!!!!

HA´det så gott!
MiaMaria

Frida sa...

Vilket vackert silver du har köpt,så dekorativt. Vilken snäll syster du har som har gjort så fina pulsvärmare. Det där med bröllopspresenten var klurigt, får hålla tummarna för att det kommer lite snö.
Kram Frida

Marie sa...

Hej Loppan!

Så mycket fint silver, underbart vackert! Och vilken gullig syster du har som stickar sådana där ljuvliga handledsvärmare. Lyckos dig!

Ha en trevlig helg och vad kul att få gå på bröllop!
Kramar Marie