måndag 16 februari 2009

En Vilsen Utmanar !!!

Har fått en utmaning av en annan Lotta här i bloggvärlden . Hon har den fina bloggen Samuelsgården och hon gör underbara saker .Hon vill att jag ska svara på det här :
1 ) Tre jobb jag haft :
Barnarbetade som kiosktant i grannens lekstuga .
Jobbat som frisör hos " Hannibal Lecters lillasyster ".
Jobbat med barn i över tjugo år både i skola , förskola och fritidshem .
2) Tre platser som jag bott/bor på:
I Roslagen .
I västerort , Stockholm .
I Östergötland .

3) Tre saker jag gillar att se på TV :
Det Okända .
Shear Genius .
Äntligen Hemma .

4) Tre favoriträtter :
Mammas wienerschnitzel
Sushi
Grabbarnas konjakskyckling
( min syrra har receptet på den underbara rätten så gå in och tjata här så kanske ni får det )

5) Tre platser jag skulle vilja vara på just nu :
På min barndoms sommarö , Singö .
Där min äldsta son är just nu , saknar honom så :-(
Annars är jag rätt nöjd med att vara där jag är just nu !

Till utmaningen hör att man ska utmana tre andra oxå , men jag utmanar alla som går in här att göra den !!

Nu tar jag sportlov !

Lotta

30 kommentarer:

Viola sa...

Just nu så befinner jag mig på en av mina favoritplatser, i solstolen på takterassen, har flytt den trista vintern ett tag för att ladda batterierna, var b ehövligt, vet inte om deu varit inne och tagit lotter, om inte måste du ju vara med och pröva lyckan och fira butikens 1-årsdag, ha det gott min vän, hasta luego mi amiga, VIOLA

Annas skattkammare sa...

Vad kul Lotta att få lära känna dig lite bättre.. Tittar också på det okända! =) Har även varit på seans ett par gånger, spännande! Ha det så gott på sportlovet!
Kram /Anna

Änglahem sa...

Tar du sportlov?? Det är ju nu jag har tid att sitta här!! under sportlovet!*fniss*.
Men vi har ju inget sportlovsväder här inte....barmark...barmark och mera barmark!*grrr*. Äsch nu vill jag ha vår istället, detta är ju bara för eländigt tråkigt!

Vad skönt att du är så nöjd med var du befinner dig just nu. Skönt med en sådan känsla!

Ha en trevlig sportlov då! Åk lite pulka åt mig är du snäll, skidor kan jag inte stå på*hrmm*...så det får bli pulka! Höööög backe, tack!*fniss*

Kramar, Ulrika

Viola sa...

Puss och kram

Anonym sa...

Hej hej!

Vad roligt och läsa lite mer privat om dig =)

Hoppas du får ett skönt sportlov!!

kram Anna

Änglahem sa...

Hihi...jag niger och tackar i förhand!...ska hålla korpgluggarna öppna här!*fniss*

Kram!

Anonym sa...

Kul att du antog utmaningen.
Och det okänd ser vi båda på, min gubbe tycker jag är helgalen som tror på sån´t där, även fast han varit med och upplevt "konstighet" har han alltid en förklaring. Jag brukar säga att "går jag över" före dig kommer du inte att få en lugn stund. Ha nu ett riktigt skönt sportlov jag får vänta tills påsk.
Kram Lotta

Jenny Oak Fae sa...

Fina bilder..!

: )

Kul att få läsa lite om dig!

KRAM, Jenny

<3

Vit Gladiolus sa...

Heeej!!
Så himmelens kul att läsa om dig vännen!!!
Ha ett trevligt sportlov, åk mycket pulka!!!
Kraaaaam

Tant Janet sa...

Tittar in och lämnar ett litet avtryck. Jättefin blogg och vackra bilder och kloka ord.

Anonym sa...

Tack för din kärlek och omtanke. Blev rörd till tårar...
Ha ett härligt sportlov, och som vanligt älskar jag dina bilder!
Kram
Helen

Lallis - liv och leverne sa...

Härlig läsning, gumman:)
kram Lallis

Inspiration i vitt sa...

Hej Lotta, oj vad hjärtligt det var att titta in till dig(fast det är det ju jämt)och din gamla rakspegel med pynt är underbar.
Ta du sportlov så hörs vi snart igen.
Kram/Ingela.

Goa sa...

Jaaaa, kom ner och så bara fnittrar vi oss friska..;)
Usch så tråkigt att vara sjuk nu när det är sportlov...*sur*...fast jag mår mycket bättre idag!
Jag gillade din utmaning..;)
Och älskar dina bilder!
Jag vill också ha en rakspegel..!

krya på dig DU vännen min

Stor varm febrig kram till dig...

Jenny Oak Fae sa...

TACK snälla du för kommentaren..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Vitt och nött sa...

hej!

vilken fin blogg du har! kul å hitta hit :)

ha ett skönt sportlov!
kram ellen

Designe sa...

Såå fina bilder! Så himla fina saker i ditt förra inlägg, va mycket fint du har!..måste titta igen! Kul att läsa om dig i utmaningen! Singö lät mysigt! Ha ett härligt sportlov! Kram :)

gamla skolan sa...

Ha ett skönt sportlov ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Camilla Simone sa...

Takk for kompimente. Trur nok grønne en av ynglignsfargene mine. Du hadde da veldig mye fint i din blogg.

Klemklem

MiaMaria sa...

Hej lotta!

Ha ett himla gott sportlov...

Kul att du tycker om vår Paviljong...det gör jag också... och nu äntligen har vi hittat pardörrar till den så att jag kan låsa in mig.....skämtar.

Må så gott!
MiaMaria

Nygammalt sa...

Hej vännen!
roligt att få ha läst mer om dig. Vi har bott ganska nära varandra då, men nu är du ju utflyttad. Eller kommer du därifrån från början?

Önskar dig en skön helg och sportlov.

Kram!

oumberligating sa...

Det tycker jag du gör alldeles rätt i att ta sporlov, hoppas det blev bra och att du inte brytit några ben när du läser dessa rader, ville bara titta in och önska en trevlig och fin helg.
Skriver idag från Oumberligabloggen mvh från Peter!

oumberligating sa...

Brutit så ska det stavas!

Änglahem sa...

Hrmmm......Lotta!!!
War ist du?! Villat bort dig i en snöhög kanske?, näää brrr vad kallt!

Jag väntar!!!...tralllallaa....*fniss*.
Okej då...du får väl ha sportlov i några dar till då då!

Ha en skön helg!
Kram, Ulrika

Noll54/Eva-Karin sa...

GRATTIS!!!!
Eva-Karin/noll54

Nygammalt sa...

Sumpan ;)

Kram.

Frida sa...

Roligt att läsa din utmaning och vilken fin spegel du visar.
Kram Frida

Lallis - liv och leverne sa...

h så härlig läsning om dig, vännen:)
kram Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Inte för att jag är ett endaste dugg senil. Nädå.
Jag är bara dum i bollen.
För jag glömde hälften.
Skulle ju skriva att jag hoppas att du är friskare! För det är inte alls det kuligt att vara "fuk" när man kan vara frisk. Så det så.
kram igen

C De-sign sa...

Hoppas att sportlovet blev bra! Härligt med en vecka ledigt tycker jag....men nu är verkligheten igång igen! Jag har en utlottning inne hos mig! Välkommen in! Kram fr C