torsdag 7 maj 2009

Snacka om Vilsen !!

Det var en gång EnVilsenLoppa , som fick för sig att hon skulle pyssla . Hon skulle pimpa små zinktags kom hon på . Så hon dök in i sitt pysselskåp och började rafsa , på en gång fick hon tag i ...en . Ja ha ,vilken tur då ! tänkte hon . Så klistrade hon på lite gammalt bokpapper på den , mycket enkelt och mycket snabbt . Sånt gillar Loppan , så in i pysselskåpet och letade efter resten av tagsen ..........men var de inte här ? , den första kom ju fram så snällt , hmmm!! Om jag lyfter lite på alla saker kanske ..........nehej ......här krävs tydligen kraft tag ! Så ut med allt på golvet , och sorterar i olika högar papper dit , band dit .......... ja ha ja , här var de här ! , de lägger jag där ........en halvtimme senare , inga tags , men en hel massa "aha saker" som hon glömt bort och skulle hemskt gärna vilja prova , medans hon har tänket i huvudet . Tittar på klockan , mja nej , hinner inte nu , men gör en "att göra" hög som hon lägger i ovanpå allt det sorterade i skåpet . Ne, hej var kan de vara då då ??? Kanske i lådan med allt julpyssel jag gjorde i vintras tänker Loppan och in i klä´kammaren . Lådan står på golvet , inskjuten under hängande kläder . Dammig !!! Gissa ?? Nej så här kan du inte ha det , skärpning , snart kommer de paranta damerna från "Rent hus" och ringer på . Så EnVilsen börjar ånyo sortera , göra högar och får en hel massa "aha vad det här den var " upplevelser igen . Om Pettssons mucklor är på rymmen så är det hos en vilsen de är , för hur i hela friden har en linjal, en påse med skruvar till sängen och en halv tub tandkräm kunnat hamna under allt , längst in annars ?? Men tror ni hon hittade några zinktags ???? Nej men en påse lavendel som hon saknat så länge och fick en välstädad klä´kammare på köpet. Kan de ha hamnat i källaren kanske ..... ....EnVilsen letar vidare och utanför faller regnet ner på en törstande moder jord , som tar emot vätan med vällust , som en kamel i öknen ! Allt gott till er !! Ha en riktigt trevlig helg nu !

Lotta

32 kommentarer:

Nettan sa...

*Fniss*...den som söker han finner ;0).
Och städat fick du oxå & fler bortappade saker kom fram...hallå vilken " bra dag ".
Och zinktagsen vart superfina !

Kram Nettan

anna sa...

hmm det där känner jag igen, men jag brukar bara lämna högarna någon annanstans, för att ta itu med nästa dag!

STENLYCKA sa...

Men du är ju för go, vad härligt du skriver jag tycker så mycket om din underbara humor, jag blir så glad att läsa din blogg. Tagsen blev jätte fin och jag är väldigt nyfiken var du har gjort av resten av tagsen.Tack för väderupplysningen då vet jag att det regnar i Östergötland och på min sons nyplanterade växter, då blir han glad.
Ha en mysig kväll!
KRAM

rosenskära sa...

Hej goa vilsna! Vad lustigt att du skriver om mucklorna för de tänkte jag faktiskt på första gången jag läste på din blogg!

Och visst är det roligt när man hittar sånt man hade glömt att man hade, man känner sig rik, eller hur?

Lena

Jenny Oak Fae sa...

Jag är precis likadan...när jag ska leta efter något specifikt så hittar jag alltid en massa annat istället, saker som jag saknat eller till och med glömt bort helt..!

Vad fin den blev som du hittade i alla fall...

: )

KRAM, Jenny

promenader på landet sa...

Vad härligt du skriver din blogg är jätterolig att läsa! Kram Maria

helen sa...

Så härligt att se att man inte är ensam om detta fenomen.

Det kunde ha varit en dag hos mig som du beskrev!!

Snart så dyker nog tagsen upp, där du minst kan ana!

Finfina bilder!!

Ha en skön helg, du med!

Kram
Helen

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej vilsna Lotta!
Jag tror att mucklorna har gömt dina zinktags i mitt hus, så du måste nog komma hit och organisera så att du hittar dem igen.... Nähä, du gick inte på den gubben, tänkte väl det men man kan ju alltid försöka;) Jättefin blev zinktaggen du hittade iallafall!!
Många kramar från Maria (som är tillbaka efter en bloggtorka!)

Millas hem sa...

Haha!
Den blev så fin!
Och du fick fint på flera ställen också!:)

Gillar sovrumsbilden också!

Kram

Speja sa...

Det var värst. Du hittade dem inte trots att det låter som om du vände upp och ner på inredningen i huset? Söt är den i alla fall den lilla zinktagsen, fast ensam....:)

Bibbi sa...

Så skönt vi verkar vara många med samma syndrom ;-)
Men det finns ju "hitta vilsen" kurser...;-P
Läckra zinktags. Hoppas du finner de du söker så vi får se mera vackert..
Kramen och tack för ett gott skratt

Ewa sa...

Näe, då finns ju ingen loppa!
Du ska få se. Blir en överaskning. Bara de nu finns kvar. Ska gå dit i morgon.

Nu ska jag slänga mig i bingen.

Natti natti

Kram
/Ewa

Frida sa...

Det var ju bra att påsen med lavendel oväntat dök upp, så snyggt ditt zinktags blev.

Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Unknown sa...

Hej Vilsen, vinkar in med en natthälsning innan jag knoppar in för dagen :-)

Kram
från Eva

Bloggullet sa...

Jag känner igen det att ju mer man rotar och håller på ju rörigare blir det. Och så dessa att göra högar överallt. Ibland undrar man var man själv tagit vägen i den allmänna förvirringen.Kanske stoppat in sig i något skåp.;0)
Kramar

Marcela sa...

Hola Lotta!

I love the tag on the lace.

Wow!!! Is that your garden? I would spend the whole day there :)

I hope you are having a nice week
Blessings

Marcela

Mette J sa...

Alltid när jag läser namnet på din blogg så får jag det till "envisloppan". Min man säger samma sak till mig ibland, att den där envisloppan har lämnat en kommentar....he he he! Tycker det är lite roligt bara! Men om du är envis vet jag inte men rolig!!Du, jag känner också igen mig i detta. Ha det gott!
Kram
Mette

LenaS sa...

hihi ja tänk som dte kan bli låter som här hemma ungefär ;o)
ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Helena sa...

Vilken härlig liten berättelse, kan verkligen ss dig springa omkring och sortera och "aha"a, jag hittar också alltid massa bra saker när jag letar efter något, hihi! Hoppas du hittar dina tags! Ha en bra dag! Kram Helena

tindra lite mera sa...

Hej sagomästarinnan alltid så roligt att läsa dina inlägg,känner igen mig såväl hihi.

Fin vart den tags du hittade iallafall!!!

Kram och önskar dig en underbar helg/Katarina

linnea-maria sa...

Hejsan! Åh tack för din supergulliga kommentar! Den värmer! Visst är det härligt med inspiration och egentligen så tycker jag nästan bäst om när grejerna är sådär huller om buller för när man hittar dem så får man den där "åhh-känslan", "den har jag glömt att jag hade" och så börjar man fantisera ihop något. Eller när saker ligger sådär så uppstår oväntade kombinationer som gör att man inte hade sett matchningen annars. När oredan har lagt sig lite ska jag också börja skapa :). Kram /linnea-maria

Viola sa...

Du är ju för go du...tro inte att du klarar dig undan när det blit bloggträff igen hos oss, då ska du bara komma...hur vilsen den loppa än kan vara, VIOLAN tar hand om dig så det så...din sovrumshörna så vacker, ha en skön helg, kramen

MiaMaria sa...

Hej!

Där känner man ju igen sig...man lägger bort saker o har inte en aning om vart de hamnar i slutändan......detta beror ju på att man inte har ett eget hobby/pysselrum...iallafall hos mig...tror jag....eller är det glömska tro....måste nog vara det först nämnda.....

Ha´en skön helg!!
MiaMaria

Kerstin sa...

Åh, lilla vilsen! Jag är precis som du! Och maken kan inte förstå varför det ser ut som ett bombnedslag när jag "städat" =D

Ha en myyysig helg!

Kramar! / Kerstin

Trädgårdsingenjören sa...

Vårstäda bland pysselsakerna skadar aldrig! Skulle jag osså behöva!
Kram Gry

Inspiration i vitt sa...

Loppan Loppan du är allt för goo du, tack snälla du för din hälsning hos mig, du gör mig alltid på bra humör hihi.
Bra ide' det där med tagsen, att bara klistra på menar jag. inget ont som inte har n¨åt gott med sig haha.
Underbar bild på din uteplats, där skulle jag villja sitta med dig.
Kram på dig/ingela.

Nygammalt sa...

Hi hi, vad rolig du är. Och vilka fantastiskt vackra bilder du visar. Blev ju jättesnyggt med zinktagsen, hoppas de andra kommer fram också.

Och så himla fint sovrum du har, har nog inte sett bilder därifrån tidigare. Såg väldigt romantiskt och härligt ut.

Tack för tipset ang. teet, det måste jag kolla upp.

Kram!

Hanna sa...

Härliga bilder!
Hanna

stina sa...

Hejsan!
Jag har ju ganska så mycket fantasi så det var inte så svårt för mig att se dig letandes och rivandes (och säkert muttrandes ) höra alla dina aha , där låg den och oj var den där här osv,
HA HI HA fniss!!!
Stor kram!

Stina

Mitt smultronställe sa...

Du är rolig du, och jag känner verkligen igen mej....

Hoppas du får en bra vecka. Kram Camilla.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hihi, visst är det underbart när det ena leder till det andra! Var med om nästan samma grej häromdagen under ett röj.
Hoppas du haft en fin helg!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Älfgärdet sa...

Ah, så befriande skönt att höra att vi är flera ;)