söndag 18 april 2010

Lycksalig !

Kan man bli över något så litet som en helt värdelös sammetsask eller som i mitt fall snäckask ! Mannen skakade på huvudet när jag tågade till kassan med snäckasken i ena handen och en guldpeng krampaktig i den andra och med Lilla Loppan ivrigt hejjandes på . Fulsnygga är namnet ! Det måste väl ändå vara souvernirernas souvernir . Lyckans lycka är väl att jag har två , en till och jag har en samling , me like ! Idag har vi kämpat med att tvätta fönstrena i glashuset stora och många är dom , och högt upp sitter dom oxå . Men klart blev det . Nu är det bara de i huset kvar ....men om jag väntar ett tag till så ska vi börja renovera vardagsrummet och det kan man ju inte göra med rena fönster , eller hur ? Förresten någon som vet var man hittar höga vackra golvlister ?
Love Lotta

18 kommentarer:

Lisas torp sa...

Förstår om du blev glad! Så fina de är - båda askarna!

Ingen aning om var man hittar höga golvlister - kanske får du napp, hoppas det!
Ha en bra vecka!
Kram
Lisa

mimmuli sa...

Snäckor påminner on sommaren..ja vet du vi fick snö IGEN =O kul...

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fina, förstår din glädje över ditt lilla fynd ;o)
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Unknown sa...

Hej Loppan :-)

Söta snäckisskrin ~~~
Och vad härligt med nyputsade fönster!
DET har inte jag ;*)

Kram från Eva

Rosor och Spetsar sa...

Gulliga snäckaskar, lite nostalgiflaschback från barndomen.
Underbart vackert fönster du visar också
Kram
Annelie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härliga snäckaskar! Förstår din glädje!
Vad skönt att ha fått fönstrena klara och vad vackert med det gamla fönstret över det nyare! Kanon! Så fint!
Vet inte var man kan köpa breda golvlister men kan hålla utkik.
Putsa när ni ändå ska renovera känns ju lite onödigt, eller hur?!
Ha det gott!
kram
nina

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vilken lycka!

Har ni putsat fönster...vilken lycka för er...här väntar jag på bättre tider tycker det är sååååå trist att göra det:(

HA det så gott!
MiaMaria

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hej Lotta,
Vad härligt med nya saker som man bara lyser upp när man hittar. Bra jobbat med fönstren. Jag tog mina förra helgen. såå skönt när det e gjort.Tack för din fina kommentar på min blogg och jag trivs super bra på nya jobbet. Ha en underbar härlig vecka.
Kram, Nina

Norregård sa...

Visst är det härligt när man hittar det där lilla extra, och till en liten peng;o)

Ha det bäst!
Kram Kram Malin

AnCa sa...

Kolla här!!!
http://www.veckebosag.se/index.php

Söt snäckask du hittat, men e det inte du å jag som ska gå på loppis tillsammans?

Kramis

Helen sa...

Jag blir då alldeles nostalgisk när jag ser snäckaskarna, såna såg man ofta hemma hos folk, för sisådär 35 år sedan...

Hm, golvlister...kolla på färgaffärer som har stuckaturer, som t ex takrosetter i typ frigolit. Jag har för mig att det finns höga golvlister i samma stuk. Lycka till!

Kram!

Bibbi sa...

Hej söta Loppan!
Ja, vart har jag måntro gömt undan alla snäckaskar jag hade som liten... Brukar tycka du har bra smak;P Men jag saknar inte dessa snäckaskar ...;P
Tyckte det var så kul att hitta dig bland de 25 hemmen. Du hör ju till en av mina favvisar;)
Skickar massor av kramar och hoppas någon annan (=en make) kan förbarma sig över de andra fönstren.
All sol på dig!

Goa sa...

hej sötaste loppan min..:)

Jag var också sååå STOLT när jag såg dig i AIH!
Jag satt och smålog och fnittrade och tänkte YES, nu har de upptäckt denna bloggarnas underbara, roliga, kreativa Loppa! För det är du så värd! Vilken klok syster du har!
Och du, jag säger till innan jag öppnar härute. Vem vet, du kanske kommer..:)

Puss och kram och allt det bästa till dig min kära!
LOVE...

gamla skolan sa...

Söta snäckaskar ! Vill minnas att jag hade något liknande när jag var barn ! Tack för din gulliga kommentar hos mig idag , det värmer! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi, jag fick ärva en sådan av min farmor... Men jag vet inte egentligen vad jag tycker om dem... så just nu står den i förrådet :) till jag får lust att ta fram den, för kasta den gör jag absolut inte!
Kram
MArie

Mycket annat & lite betong sa...

Vi har gjort egna höga golvlister genom att sätta två lister med en skiva mellan. Den blev ganska hög men det kan man ju anpassa själv. Det syns lite på min blogg, etikett sovrum.

Hälsningar Agneta

idémakeriet sa...

Duktig du har varit med att tvätta fönster.
Det är något som jag måste göra inom de närmaste dagarna, solljuset filtras ju nästa inte av all smuts(ler).
Kanske du kunna titta hos www.gapro.se, där kan du se deras produkter, de har många olika lister, även i gammaldags stil.
Lycka till.
Ha det bäst.
Kram Gerda

Lev Vackert sa...

men så ljuva askar!!!! Phu för fönster mina kan man faktiskt knappt se ut igenom nu när vårsolen kommit fram....åhhhh snälla fönster tvätta dig av dig själv....nej inget.,..tror jag provar igen i morgon...ler Kram Petra
www.romantiskahem.blogspot.com