onsdag 15 september 2010

"Blommor och blad , en miljard "







Till nästa sommar har vi bokat lagom soligt , lagom fläktande "fixaiträdgården" väder . Trädgårdsmästaren hos oss just nu och jag tror jag nämnt honom förut heter Harry och är en ettårig Golden retriver . Han är väldigt explosiv i sitt tillvägagångssätt och trädgården kan upplevas för ett otränat öga väldigt , ja oskött och rörig på något vis . Jag hade köpt hem några höstaster för ett tag sedan och i stället för att gräva lagoma gropar och sätta ner dom i så börjar han med att slita sönder pappkassen de står i och låter den flyga för vinden , drar ut blommor och finfördelar i smått flis och avslutningsvis går plastkrukorna samma öde till mötes . Vi vill inte veta hur det ser ut i hans mage .... Ibland får man ju minirosor i present och jag har aldrig fått någon att klara sig inne , men sätter man bara ut dom i trädgården verkar de klara sig hur bra som helst , så det gör jag . Men på något märkligt vis verkar alla ha blivit oranga . Jag kan inte dra mig till minnes att jag någonsin fått någon i den färgen ...... Men en ros jag fått är en underbar rosa och den håller inte på och kameleontar och har sig utan står rosig och stolt där den blivit planterad och doftar alldeles alldeles underbart . Tack snällaste för alla kommentarer , om ni bara visste va glad jag blir för dom !!
Love/Lotta

18 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Hihi det är en riktigt crazy trädgårsdsmästare ni har ;o)
Ha en riktigt fin dag!
Kram/LenaS

Skogslyckan sa...

Vilken trädgårdsmästare du har..det kanske är han som pinkar revir så att alla rosor blir orange..ler.
Fantastiskt vackra bilder. Älskar kombinationen blommor, pressglas och silver!
Kram Pia

Dessie sa...

Ja hur dom nu än kommit till alla dessa oranga rosor så är ju färgen underbart fin! Kanske har något med ph värdet i jorden eller vattnet eller liknanade att göra?!

Ha en bra dag.

Kram Dessie

Jenny Oak Fae sa...

Underbara bilder, till och med snigeln är ju vacker..!

; )

Minirosor brukar nog trivas bäst utomhus, annars håller de nog inte mycket längre än snittblommor dessvärre...

KRAM

Helen sa...

Kanske trädgårdsmästaren Harry har mognat och blivit lite förståndigare till nästa sommar...Han verkar då i alla fall ha ett intresse av att hjälpa till. Min man brukar beklaga sig över våra djur, att de inte kan göra någon nytta, de bara äter, sover och ser söta ut. Men det räcker gott och väl för mig! ;-)

Ljuvliga bilder, som alltid!

Kram!

Norregård sa...

Så vackra bilder!!!
Hoppas allt är bra med trädgårdsmästaren, han kanske har ont i magen....

Kram Malin

Country Hill sa...

Fnissar åt trädgårdsmästaren,har också en Golden och jisses så han har grävt en tunnel till grannen under häcken t.ex., nu har han fyllt femton så nu vilas det mest.
Fina blommor mina vita blev gula?
Ha det gott!
Kram Lena

Redighetsministern sa...

Jag tycker att Harry verkar vara en glad och pigg trädgårdsmästare.
MVH
Brittis

Vintage House sa...

hej
så underbart vackra bilder och vad fint brevpressarna..
ha en ljuvlig kväll
kram
sandra

STENLYCKA sa...

Vilken härlig trädgårdsmästare du har, min heter Mats går också under andra tilltal som make, älskling, det senare när jag vill ha hjälp med att gräva i rabatten men det är med viss oro jag ber honom, för han har en viss benägenhet att gräva upp en blomma och trampa ned tre andra..... Inte lätt att få duktiga trädgårdsmästare nu för tiden....
Underbara ros bilder du visar.
Ha det gott vännen!
Kram Raina

designofluna sa...

Måndag 13 september startar en veckas rea med 30% rabatt på alla Lunafigurer! Passa på!!!!
Kram Malin

Unknown sa...

Underbare Harry ~~~ ♥
Hoppas nu att hans lilla mage inte börjar krångla!

Visst är det sött med dessa pälsklingar ;*)

Morgonhälsning
från Eva

Anonym sa...

Gasch vilka fina & inspirerande bilder du tar!

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, dessa trädgårdsmästare verkar gilla plastkrukor!
Det spelar ingen roll vad som finns i, ut med det bara och sno krukan.

Ha en skön helg!
Agneta

Mot nya äventyr ! sa...

Hejsan !
Så jättevackra bilder du visar !
Älskar rosor !
Ha en fin dag ! Helen

Marita sa...

Fniss! Vilken underbar trädgårdsmästare du har ;-D !! Vår trädgårdsmästare har degraderats till marodör...förra sommaren tyckte han att min fina nyplanterade rabatt behövde ses över så han grävde upp hela rabatten, han lyckades dessutom få allt innehåll att spridas ut över hela vår altan...suck! Och som han såg ut!!! Det blev en dusch, vilket inte är det bästa han vet! De är för härliga raringarna!

Underbara bilder du visar! Vackert komponerade!
kram, Marita

Anonym sa...

Gudars skymning så vackert inlägg - det är så grymt sinnligt... och Du berätta om att Du har en långbent skånsk bloggvän på Österlen (för Din trädgårdsmästare alltså) som har en trädgård som törstar efter en 'grön hand'.

Tack för kommentarerna & hälsa 'herr grön'.

Agneta

Annas skattkammare sa...

Åhh så mycket fina rosor det var här inne- mmm.. kan nästan känna doften.. =) hihi, känner igen den där trädgårdsmästaren- kan han ha en partner som heter Frasse? Är de från samma företag? ;)
Kram /Anna