onsdag 22 december 2010

Ett litet julrim


En Vilsen vet att jobba på ,
om man någon jul ska få .
Städa baka pynta gno,
får att få fira julen med ro .


Skåpen torkas
om det orkas ,
kakor ska bakas
mattorna skakas.


Julklappar paket in ska slås,
upp med pynt och gran förstås.
Bada gubbe, barn och hund,
rulla köttbullar en stund.
Nötter ska knäckas ,

julrim ska kläckas,

knäcken ska koka,

far som en toka . Jisses julkorten måste vi hinna skicka,

hunden gladeligen frimärken slicka.

Fönstren är putsade och rena ,

kanske hinner jag hyvla bena ?

Skotta lite snö ,
släkten står på kö .
Välkomna kära ni ,
nej inte stressar vi .


Välkomna in och en riktigt God Jul ,
nu ska vi njuta och ha det så kul.

LOVE / LOTTA

8 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Tack mitt hjärta för att du finns och vi får njuta av ditt vackra hem och dina texter som jag älskar. Ditt rim är underbart!
Önskar dig en riktig skön Jul och imorgon bär det av till din stad, där skall jag och gubben fira Jul. Så jag hoppas du har mutat den Östgötska tomten med mycket godis för vi vill att han skall vara glad och givmild när han kommer upp för backen till våran sons familjs hus.
Varma Julkramar till dig !!
Raina

Skogslyckan sa...

Sitter här och ler åt ditt härliga julrim! Vill önska dig en varm, mysig och kärleksfull julhelg!
Kram Pia

Unknown sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

Jenny Oak Fae sa...

Låter stressigt värre, hoppas du en lugn och stillsam Jul efter allt stök & bök..!

: )

Underbart vackra bilder på ditt hem!

GOD JUL!

Kram, Jenny

Sussi sa...

Ha ha ha....vilket rim! Fantastiskt!
Lycka till med att bada gubben och hyvla bena!

Kram
Sussi

Norregård sa...

Underbart!!!

Ha en fin Jul du vilsna;o)
Kram Malin

Redighetsministern sa...

En riktigt God Jul Önskar jag dig!!
Tack för alla vackra bilder!
Kram

Bibbi sa...

God fortsättning på julen du sköna!Du är ju helt underbar på att rimma! Å´julfint har du i varje vrå så jag förstår inte vad du menar...
Kan berätta att brickan är UNDERBAR och jag har fått så mycket beröm för den.
Det var verkligen som julafton att öppna paketet. Tusen tack!
Kramar