fredag 21 januari 2011

Pysselrum ...

... låter inte det lite smått på nåt vis eller försiktigt , att man inte riktigt står för det man gör . -Näe men jag pysslar lite bara ! , eller som mannen säger . -Sitter du här och klipper i papper igen !! Man kanske ska kalla det för något annat och märkvärdigare som atelje´, hantverkstad , eller skaparrum , rum för skapande . Vad vet jag ? Vem bryr sej om hundra år , som man sa förr , snart har det gått det och jag sitter här fortfarande och bryr mig i vissa saker i alla fall .
Men det som jag bryr mej mest om just nu är att jag ska iväg och loppa med min älskade syster och imorgon är det julafton för då har vi antik och samlarmässa i stan . De e grejer och bry sej om det . Så bryr jag mej väldigt väldigt mycket om alla era rara kommentarer och att ni tar er tid med det , det värmer ett förbryllat Loppehjärta .
TACK !!!
Love /Lotta

21 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad mysigt med mässa, hoppas ni hittar en massa kul!
Ha en finfin helg!
Kram/Lena

Plupps krypin sa...

Finfina bilder från ditt skaparrum.
Låter spännande med mässa.
Ha det gott i helgen
Yvonne

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina bilder!
Du kan ju kalla ditt rum för något fint och snitsigt på franska..!

: )

ha det så kul på mässan.

KRAM & trevlig helg,
Jenny

Bibbi sa...

Åh va kul ni ska ha! ögon shoppa åt mig;-)
Vet du vad jag kallar mitt "pysselrum"...KREATIVA KAOS rummet hi hi. Står även KREATIV KAOS på dörren....
Ha en underbar dag!
Kramen

Vintage House sa...

Härliga bilder idag och så kul med en antik och samlarmässa......
kram och en skön helg till dig
sandra

Hem och Harmoni Marie sa...

Ja, man kanske skulle ta ut svängarna och kalla det för Kreativa rummet... det ska jag nog testa här hemma :)

Ha det gott och ha det så kul på mässan! Kram Marie

Nillis sa...

Det är någon antikmässa på Cupolen här i Linköping imorgon med. Vill gå!! Men jag jobbar, så himla trist... Skapanderum låter härligt. Pysselrum med, hihihihi. Ha en underbar helg. kram

Norregård sa...

Hej!
Skulle gärna pyssla hos Dig;o)
Vad kul med mässa!!!! Ha det så trevligt;o)

Kram Malin

Inas sa...

Hejsan!
Så vackert rum, kreativitet kanske inte alla förstår sig på...(tex min man bla). Men huvudsaken man får skapa och inte ger upp. Ha en bra loppisdag och helg / Ina

Country Hill sa...

Vilket underbart rum Du har att skapa i. Hoppas det har varit en givande loppisdag.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Lena

linnea-maria sa...

Vad härligt med ett pysselrum. Jag kallar mitt rum för studion. Inte för att jag är pretensiös utan för att sambon hade det som fotostudio innan jag fick ta över. Han får låna den när han behöver, bakgrunderna sitter kvar. Nu kan vi vara kreativa :) /Therese

Sanne sa...

Hey,

just found you and love it !!!
I´ll be your follower now...your style is so inspirating...

Best wishes from Germnany ,
Sanne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vad härligt!
Skaparrum, pysselrum eller atelje. Varför inte kreativt kaos som någon föreslog?
Underbara bilder av ditt rum!
Hoppas ni hade god loppistur i helgen!
kram
nina

Annas skattkammare sa...

Äsch, det får heta vad det vill, men oj vad härligt att kunna sitta och skapa, mysa och pyssla i ett eget rum, det är livskvalitet det!
Kram /Anna

Irenes tavlor sa...

Hej, tack för att du vill delta i min utlottning, jag gillar din blogg så nu får du en ny följare..
i ett KREATIVT RUM går det bra att både skapa och pyssla både stort och smått eller hur..
kram/Irene

Redighetsministern sa...

Så vackert du har det!!!
Vad rummet kallas har väl mindre betydelse...när rummet är fyllt av värme och kärlek!
Kram från brittis

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så mycket fint
Önskar dig en fin dag
Kram Tina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med ett eget pysselrum! Då kan man låta allt vara framme, och bara fortsätta där man var förra gången... Härligt!
Kram
Marie

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket mysigt pysselrum du har. Pysselrum låter väl bra, tycker jag.

Jag har en hobbybod. Men där är för kallt att vara på vintern så det blir matbordet som blir pysselbord. Och soffbordet blir matbord.

Trevlig fredag!
Agneta

Sallys hus sa...

Halloj!

Vilka uuunderbara bilder!
Riktiga må-bra-bilder!
Jag kallar mitt för pysselrum...eller kanske just nu skräphuset...fniss...

Härligt är det i alla fall att kunna ha en egen vrå..;)
Kram o ha en ny härlig vecka!
Katarina

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:) En kjempefin og veldig inspirerende blogg:))

Klem Marianne
Norge