lördag 21 juli 2007

" Mat Loppan "

" Man tager vad man haver" är mitt motto , usch jag har så svårt att följa recept .Då ska det planeras och inhandlas osv.
Nej visa mej ditt kylskåp och jag lagar till något ur det !
Det fanns ett tv program förut då nån kock åkte runt till kändisar och fixade till käk med de få torftiga ingredienserna som en del av dem hade . De e matlagning de !Här är i alla fall gårdagens middag till mannens stora förtjusning .
Sallad med kabanosser,kokt potatis,kidneybönor,romansallad,harsyra(eeeh),salladslök,tomater, fetaost och fem svarta oliver . Dressing på olja,vit balsamicovinäger,senap,pressad citron ,salt och peppar .

Lille H , Lilloppan och jag hade jagat efter blåbär i skogen halva dagen ( och det som ska finnas sååååå mycket nu, var då ? jo jag vet ,men har man med sig något att plocka i då man råkar gå förbi världens ställe ... neej )Vi fick ihop knappt 4 dl , fast jag tror Lilloppan själv åt minst en halvliter och lag typ tio bär i hinken , hmmm.

Men då slängde vi i hop en blåbärspaj och för att den skulle se lite mera ut så lag vi den under ett marängtäcke !

De e ett bra tips om man inte vill dela med sig till barnen för det tycker inte barn om , förutom Lilloppan som äter allt som har att göra med bär . Men de andra knappt smaka , he he !

Konstigt de är ju som tokiga i maränger annars ...

Pajen är som godast dagen efter då den "satt" sig lite .

Hoppas ni haft en skön lördag . Vi har tillbringat våran i solen på en fin strand i skärgården !

En dag kvar av semestern *morrar * !

Inga kommentarer: