tisdag 26 januari 2010

Samling .

(vill bara visa så fin sladd jag har ringlandes längs golvet )
Ibland när man håller på och plockar och ställer om vissa saker så kan det uppstå högar lite varsomhelst . Oftast på köksbordet i mitt fall . Men här hamnade en hög i en hörna på golvet . När jag skulle stuva undan allt så tyckte jag att det blev så tomt , så samlingen fick stå kvar fast jag adderade lite saker och plötsligt uppstod ett stilleben eller installation eller what ever . Än har den fått stått orörd för en tuggfrisk hund .....han har fullt jobb med en trasmatta i hallen ...men sen så . Fasen så mycket lättare det är med småbarn !
Hoppas ni har det bra därute i kylan och tack sötaste för alla fina kommentarer !
Love/Lotta

20 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Attans så snyggt det blev, bara så där, när det bara hände! Sladdar har ju en förmåga att vara alldeles, alldeles underbart vackra ;).

Lisas torp sa...

Vilken jättevacker samling du har och sladden hade jag nog inte tänkt på om du inte sagt något!:)
Kram
Lisa

Annas skattkammare sa...

Oj så snyggt stilleben du plockat ihop! Ibland bara blir det en samling fina saker av en tillfällighet när man grejar.. =) Och tuggfrisk hund vet jag hur det är, men som skönt var var det mest när han var liten valp.. men fortfarande kan man hitta saker på golvet som inte är så tuggvänliga- min mobil t.ex... ;)
Kram /Anna

STENLYCKA sa...

Men vilken vacker installtion den hoppas jag du inte tar bort.
När jag såg ditt fina kast kom jag att tänka på att ett sådant har jag fått av en god vän till oss som har tryckeri. Men var i all bråten har jag det. Fick lust att ta fram det när jag såg ditt.
Ha en bra tisdagskväll!
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Kanonfint! Så läckert, det får du ha ståendes sådär!
Sladdar? Har du problem med dem? Skojar ;) Oftast mycket tråkiga nödvändigheter.
Ha det gott!
kram
nina

Jenny Oak Fae sa...

Blev ju ett fint stilleben tycker jag!

Jag ska också försöka att hitta en prylhylla, behövs till alla mina små figurer, typ Smurfar och Hello Kitty..!

: )

KRAM, Jenny

<3

hemma hos lilla mej sa...

Kanonfint och läcker samling.Tänkte inte på sladden om du inte sagt något.Nej låt det stå så där det var skitsnyggt.Ha en härlig kväll my och njut Varmkram Rita ♥

Inspiration i vitt sa...

Hej söta vännen, ditt stilleben var underbart, bara fina saker och allt passade ihop. Hoppas nu inte att hunden äter upp allt fint du gjort. jag blir alltid glad loppan när du tittar in hos mig, tack.
Kram på dig/Ingela

Ett Vitare Hem sa...

Det vart ju jättefint! Kul att man ibland skapar nåt utan att tänka på det ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Gammal Kärlek sa...

Vilket vackert stilleben du har skapat!

Och vovvar, hihi, de gillar trasmattor de :-)

Kram

Goa sa...

pusselipuss på dig med, min solstråle..:))))

Really looove your stillében...

Inas sa...

Hej Vännen!
Tack för titten, å det blev väl fint med sladden.... ;0) Ja, visst bygger man högar ibland och jag får nog rätt många högar därför blir det inget kort på mitt skrivbord på bloggen... inte än i alla fall... Lycka till med den tuggande hunden hoppas ni får lite pli på den och att den låter högen med de fina sakerna vara. Ha det så gott och goa kramar Ina

mimmuli sa...

Underbar hylla vill ha villa ha...;) Har du kikat in i min NYA blogg?=D? http://livelovelaugh-mimmuli.blogspot.com/

Ha det så bra! Kramisar!

Tea Lady sa...

Tänk vad fint det kan bli bara av en "slump"... tycker det ofta är sådär. Det är däremot svårt att tänka att nu skall jag arrangera något snyggt, det blir inte alltid så bra.

Första gången här, mysigt värre var det! Återkommer gärna!

Kram
Lena

Vintage sa...

Vilken underbar bild,Jättefint!! Kramar Susanne

Ann-Catrin sa...

Det här känns nästan lite märkligt.. men jag tänkte precis på DIG.. och så hade du skrivit en.. ellr två.. tre kommentarer hos mig..
kände att jag inte skrivit ngt hos dig på länge.. min fina bloggvän!

Härligt stilleben det "bara" blev..
snyggt Loppan!

kram kram
Ann-Catrin

Änglahem sa...

Lotta,

Inte illa för att ha varit en "hög" på golvet*tihi*, är jättefint!

De däringa förbenade sladdarna på golvet är ett förtret för oss alla...skulle jag tro iaf. Vi har dom...ibland har de lite svårt att fatta att de ska fästa upp sig lite snyggt så där på golvlisten*grrr*. Tycker att det borde säga sig själv...eller?*haha*

Må så gott Loppan!
Kram, Ulrika

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men guuu såå snyggt!!! snökramar sussie

Norregård sa...

Hej!!
Lämnar en liten hälsning!
Vilken jättefin blogg du har;o)
Kram Kram Malin

idémakeriet sa...

Det blev ju en härlig spontan hög fullt med fina saker.
Sladdar är alltid besvärliga, antingen för korta, fel färg, trassligt eller tjocka.
Ha det gott i kylan.
Kram gerda