söndag 5 september 2010

Höst i glashuset

Det kändes inte riktigt uppdaterad i glashuset , det ser ut som om någon kom in och stajlade i början på maj , gick ut och kom aldrig mer tillbaka .....och så var det nog oxå . Nu när vårat kök äntligen börjar bli helt färdigt , så har vissa pryttlar flyttat in från glashuset till kökshyllorna inne och det lämnades tomma hål här och där som gapade övergivna. Men igår så baske mej tog jag tag i förödelsen och vips så kändes lite mer up to date ! Brunt , varmt och murrig vill jag ha , jag älskar höst
Slippa värmen , slippa ljuset - Tända brasor , tända ljus .
Längtan in , kura och boa

Fast den här helgen har det ju varit mindre höstligt i alla fall här . Varma sköna sommardagar har vi haft och de e ju gött de me !Men det retar mej att det aldrig är som det ska , sommar när det är sommar , vår när det ska vara vår och vinter ....jag vinter hade vi ju så det räckte och blev över ....Nej vädret e ju som de e , och det e jag me !

Love/Lotta

Tack alla raringar för era kommentarer dom gör mej alltid så glad och tack även alla ni som kommenterar utan att ha bloggar , de är lika kärkommet !

17 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, så läckra bilder från ditt glashuskök!!!
Ja, nu har du verkligen gjort höst där - härligt!
Visst är det en härlig årstid, men mörkret är väl det värsta...jag gillar ljuset jag, men inte värmen!...Nåja...aldrig verkar man vara nöjd..:-)!
Önskar dej en fin vecka!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina bilder di visar från ditt kök.Bara så fint ♥ Ja denna helgen har det varit varmt och skönt.Ha en skön kväll och en go start på nya veckan.Kram Rita ♥

Country Hill sa...

Men oj så du fixat till det ser såå... mysigt ut, riktigt ombonat och mysigt!
Ha det gott!
Kram Lena

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint du gjort! Brunt är verkligen fint så här på höstkanten.

Ha det gott och kram!
Marie

Jenny Oak Fae sa...

Otroligt vad vackert det ser ut...och så mysigt!

: )

KRAM

Unknown sa...

Så fiiina bilder!

Förr, i min ungdom, någon gång på 70-talet, DÅ var det fyra årstider, och man visste sådär exakt vilken av dom det var...men det var då det, på den goda, gamla tiden ;*)

Höstkraaam från Eva

Rosor och Spetsar sa...

Underbara bilder med så mycket höstkänsla, gillar också hösten egentligen men känner mig lite snuvad på sommaren iår så hösten kunde ha väntat lite till.
Men nu får vi tända ljus o mysa o värma oss under våra vackra plädar.
Ha en härlig höstvecka
Kramar
Annelie

Nillis sa...

Superfint! Du harv verkligen känslan för att få till det där lilla extra. :) kram

Amelie sa...

Åh vilka fina bilder du tagit! Ser verkligen höstigt och mysigt ut! Superfint! Hälsningar Amelie

gamla skolan sa...

Mysigt du har det ! Nä ur led är tiden ,men just nu passar det mig perfekt med sommarvärme , eftersom jag fortfarande är i fönstermålartagen ! kramar Susanne ♥

Norregård sa...

Hej!!
Jag älskar oxå hösten!!! Mysigt;o)
Så mycket fina saker du har, kan tänka mig precis allt;o)

Kram Malin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Wow vilken mysig höstkänsla du fått till där i ditt glashus! Så härligt det måste vara att sitta där och kura med tända ljus och brasa :)
Ha det gott!
kramis
nina

Skogslyckan sa...

Så mysigt du gjort! Många vackra ting. Tycker vi haft en underbar sommar och en fin start på den tidiga hösten.. Ha en fin start på den nya veckan!
Kram Pia

Unknown sa...

Mysiga, "höstliga" bilder.
Gillar också när det är klara soliga dagar, men mörkare på kvällen så man får mysa med tända ljus.
//Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIkla jättefina bilder! Och så härligt och höstigt det ser ut nu... Ja, jag borde göra detsamma, men har inte haft tiden till det ännu...
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hej du goa Loppa!

Åh det ser underbart mysigt, höstigt och härligt ut!

Jag tycker hösten är perfekt om den är så här, solig, varm och frisk, sommarälskare som jag är =)

Kraaam
Mia

Redighetsministern sa...

Jag håller med dig! Hösten är underbar. Jag njuter av att se dina bilder trots att jag inte är någon inredare själv.
Tack för att du delar med dig!
Brittis