onsdag 27 april 2011

Den Lilla Loppan´s rum .

Även om det var vackert väder över påskhelgen så passades det på att fixas lite inne , man får passa på när man är långledig . Välstädat var det oxå på barnas rum så jag tog fram kameran och förevigade det , man vet aldrig när det händer igen . Eller så kan dom ha det som mall när de ska till och städa nästa gång . Egentligen bryr jag mej inte så mycket om stöket , så länge det finns en gång att gå igenom rummet på . Dom måste själva få ta ansvar för hur de vill ha det i sina rum , det innebär oxå att kommer det inte ner några kläder till tvättstugan så får man gå i det man har . (Klicka på bilderna om ni vill förstora)

Lilla Loppan flyttade in i ett större rum innan jul och fick välja själv hur det skulle vara , färger och tapeter . Så efter att ha dividerat hit och dit med allt från svart , kanske fågeltapeter till tokrosa så fastnade hon för en diskret smårandig som vi oxå gillar . Här inne är ett hoplock av möbler och grejer som funkar så länge hon gillar de saker hon gillar att leka med .

Hittade lite väggdekorationer med fåglar på Panduro , som sitter på garderobsdörrarna så hon fick lite fåglar oxå . Läcker tugummirosa skrivbordslampa från Lagerhaus och sötaste nattlampan a´la kanin från Sofia ME AND MY HOME .



Lite utklädningskläder och lite coola kläder , Lilla Loppan svävar någonstans i gränslandet mellan Lady Gaga och Askungen . Man vill ju behålla det ljuva så länge man kan , för det andra kommer tids nog .



Här trivs hon Lilla Loppan med allt sitt . Ibland får man i smyg rensa bort lite . Hon har så svårt för att kasta vackra karamellpapper , hur kladdiga de än är . Hon samlar på sig all världens teckningar och lite till för att hon vet hur mycket tid det läggs ner dem . Hon har en vacker själ våran Lilla Loppa hon är väldigt gosig och kelen , hon vet vad som är rätt och fel och har stor empati för allt och alla . Men ibland flyger LadyGaga in i henne och då har vi en surhäxa utan dess like som vet att demonstrera sitt missnöje och säga vad hon tycker . Jag tror det är då jag älskar henne som mest .


Love/Lotta

8 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Ser så fint & mysigt ut!

Jag har likadana stickers från Panduro, fast mina sitter på fönstren..!

: )

KRAM, Jenny

Maria sa...

Så mysigt hon har det! Många fina detaljer!

Irenes tavlor sa...

mysigt, mysigt, vad är det med den rosa färgen och flickor, lika med mitt barnbarn det är rosa som gäller, jag har också blivit lite rosasugen så här mot sommaren..
så, då räknar jag in mig bland flickorna hi hi
rosa kramar

bikim sa...

just so pretty and romantic!
happy weekend,
Rosa

Redighetsministern sa...

Härligt att se dina fina bilder! Och roligt att du också är tillbaka från Blåkulla! Min kvast var så snabb i år så jag tror den hade hemlängtan...
Ha en fortsatt trevlig vår och jag tror också på lite bakslag men det får vi väl stå ut med, vi vet ju att det snaaaart är sommar..
Kram Brittis

STENLYCKA sa...

Önskar dig en underbar Valborg och en skön maj! Må alltid solens strålar nå ditt hjärtas rum!!!
Varma Kramar Raina

Marita sa...

Men vilket underbart rum!!! Vad fint du har gjort, ett riktigt flick-dröms-rum!!!! Något för heminredningstidningarna att göra reportage om!! Underbart!
kramar, Marita

Frida sa...

Vilket mysigt rum lilla loppan har, förstår att hon trivs bra där.
Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Frida