tisdag 16 oktober 2007

"Stearinoxar"

Det rumlas runt ,bankas och knackas på vår altan . Det var tur att EnVilsenLoppa redan satt där hon satt annars hade jag nog gjort . ..... ,( toaletten ligger nämligen vägg i vägg med altanen ). Vilket liv .... jag trodde det var "spökskallar " mitt på ljusan dag . Men som tur var , var det ett välbekant gäng , som satt där och åt frisk på alla stearinljus ....... talgoxarna . Det var samma visa förra hösten så jag borde lärt mig . Så det var bara att plocka bort allt i ljus väg , det blir ju en del , även på en altan och sen var det barra till att torka upp ... ja ni vet vad , att det kan bli så mycket av så små ??Passade på att plocka in min lilla flasksamling oxå men i stället för att plocka undan den , så fick den stå på ett bord i väntan på att bordet kommer dit det ska . Som jag berättat förut , så är flaskorna uppgrävda på vår tomt , det finns små nergrävda sophögar på vissa ställen och det är som att hitta en skatt när man stöter på något .

Så nu är det väl bara ut och hänga upp talgbollar i träden för att kompensera det godiset jag tog ner ...eller ska jag hänga upp ljuslyktor .......????

Ha det så bra och det blir inte roligare än man gör sig .... eller ...!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men så söta besökare du har!:-)
Och vilka skatter tomten gömmer!!!
Har vi likadan IKEAljuskrona månntro...? *kikar på bilden*

Kram från Eva

Ett hus i vitt sa...

Söta talgoxar! Kom på att jag också har stearinljus kvar på altanen, kanske dags att plocka in dem :-). Kram, Anette

Anonym sa...

Vilken tur att vi har inglasat! Det där bekymret med småfåglar och plocka undan för vintern slipper jag! Ha en riktigt skön onsdag, för ni är väl lediga idag???

Kramisar...

Anonym sa...

Va fina bilder du visar! Lilla pippin som irrat sig in oxå :) Vilken superfin plantering du visar i headern! Hit kommer jag gärna igen! Kul att du kikade in hos mig! Kram :)

Anonym sa...

Du förresten...är det okej att jag länkar dig?! Kram :)

Anonym sa...

Ja tänka sig - de har börjat visa tecken på att vilja att jag ska fylla på lite käk där ute här oxå. Talgoxarna hänger i klasar på mitt lilla fågelbord och har börjat att plocka bort barken från vår gärdsgård.... Jag tror det är tecken på att de vill ha ett dukat middagsbord. *s*

linnea-maria sa...

Hi hi vilka busfrön!
våra tycker om fönster kitt. Jag måste komma ihåg att krydda kittet med vitpeppar varje gång jag renoverar fönster. Flaskorna är jättefina. Vi har täckt skroten på våran tomt för att ingen ska bli skadad (gammalt hus vet du med soptipp på baksidan) men jag hittar vackra porslinsskärvor ibland. /linnea-maria

Goa sa...

Hej du kvinna med dina vackra bilder:)
Söta små pippisar du har på altanen...kan man inte samla dom o sälja...:) Nej, men du får väl peppra dina stearinljus...enl Linnéa:)
Flaskorna är underbara...tyvärr har vi ingenstans att gräva hos oss..men grannen kanske...:)
En blandning av talgbollar och ljus vore väl jättefint i träden,tor jag!!!
Kram på dig och ha en myskväll!
Goa