måndag 16 januari 2012

Bloggandet ?

Börjar med att tacka alla för era underbara och kärkomna kommentarer på mitt förra inlägg , jag blev och är så lycksalig över dem . Ibland undrar man ju vad man håller på med , dels med bloggandet och dels med en blogg med inredningsbilder . Ens alter ego har lite storhetsvansinne ibland och tror att den är något . Jag vet inte om jag ens kan kalla mej inredningsblogg . Jag ger sällan några råd eller tips och skriver jag så är det nog mer på ett kåseri/krönika vis . Det finns väl tusentals inredningsbloggar vid det här laget . När jag började för fem år sedan snart så visste jag nog inte riktigt varför egentligen . Från början var det nog tänkt bli en riktig gallspyar blogg över allt jag tyckte var orättvisst , men risken för att nån skulle känna igen sig gjorde att jag inte tordes . Så det blev lite ditt och datt , familj och tid . Jag har ju alltid gillat att skriva , men att det skulle spreta iväg åt det här hållet var nog inte riktigt meningen . Men det var en del bloggare som började inspirera mej då , och jag åkte med . Så det har blivit mer och mer sk. inredningsbilder och loppisfynd .


Det är många gånger som jag känner för att avsluta det här bloggandet och jag har gjort många pausar . Men envis som jag är kommer jag tillbaka , för det är något som drar och lockar en hela tiden . Mycket är nog det här med skrivandet . Men den stora biten är nog lyckan i att få kommentarer . Känslan av att någon tar av sin egen dyrbara tid och komma in här och läser det jag skriver , det jag visar och ibland t o m kommentera det . Jag tycker det är helt ofattbart . Jag finns !! Det är inte många av er jag träffat in real life , men ändå känns ni som gamla bekanta som om vi följts åt i många år . Jag är en blyg och feg liten lort , så jag skulle säkerligen inte tordas säga halv sju om vi skulle träffas .

(Mor & Far haha dom är bara 18 och 20 )
Så vill jag avsluta det här inlägget som inte alls blev det jag tänkt från början , de blir sällan så eftersom fingrarna lever sitt eget liv på tangenterna och hjärnan stirrar förvånat ut på det skrivna genom ögonhålorna . Tack sötaste alla ni i vår bloggvärld , för visst finns det olika sånna världar med . Tack för att ni finns och tack för allt ni inspirerar med och tack för ni ger och tar er tid , tack och tack och tack !!!!


Love/Lotta

P.S. Det går inte att kommentera hos vissa av er , tyvärr :-(
Jag har förstått att det är hos er som inte har popupfunktion där man lämnar kommentarer . Blogger ....suck !
D.S.

25 kommentarer:

Sussi sa...

Tack själv Lotta, för att du låter oss vara med i din värld! fortsätt precis som du gör, för du gör det så bra!
Kram
Sussi

Sallys hus sa...

Hallå där!
Johodu...en inredningsblogg är du allt!!
Man behöver inte ge en massa tips och ideér i skrift...det räcker med bilder. Sedan att du är en naturbegåvning va gäller konsten att skriva så är ju det bara ett stort plus i kanten.
Det är alltid lika roligt att läsa dina texter...man fnissar alltid och blir på ett strålande humör..;)
Att du är blyg är svårt att tro...men ofta kan det kanske vara så..att man då är extra duktig på att uttrycka sig i skrift....
Hmm...jag är inte blyg...kanske därför jag ofta bublar på helt osammanhängande när jag skriver....skratt..*

Kram o ha en uuuunderbar dag!
Katarina

Jenny Oak Fae sa...

Du tillhör utan tvekan mina favoriter bland bloggare! Tycker att du skriver så himla bra, roligt & träffsäkert..!
Sedan visar du så fina & inspirerande bilder dessutom.

STOR kram från Jenny

Här är gudagott att vara ! sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Här är gudagott att vara ! sa...

Vi är många suportrar runt om i landet ! - Din blogg var den första som jag fastnade för ordentligt ! - Och det är ju dina underbara texter blandat med inspirerande och vackra bilder som gör att man gillar din blogg så mycket !
Tack för att du finns här ♥
Kram Anneli

Vintage House sa...

Hej
härligt inlägg och så kul att läsa dina tankar...
JA det är svårt att hålla sig borta från bloggen vet själv efter långa uppehåll att man är tillbaka igen.. Tycker det är så roligt och visst är det en liten ego boost så kul att andra tycker om vad man gör...
kram¨
sandra

lisashus sa...

Tack själv raraste Loppislotta!
Din blogg är ju unik, precis som de flesta bloggar som jag följer och det är alltid kul att titta in hos dej för att få höra vad som rör sej i ditt huvud just idag! Det är ju DET som är så kul med dessa bloggar de stretar och drar åt lite olika håll och man skönjer ett vardagsliv och tankar hos var och en som alltid är intressant att få ta del av! Det känns ju lite som att "hälsa på" hemma i stugorna, trots att man inte känner varandra alls, fast man tycker att man gör det ändå....!!!
Så...jag ser fram emot flera av dina roliga och underfundiga inlägg!
Kramar
Lisa

Tinas bo sa...

Tack för att DU finns,Lotta!!
Jag älskar dina inlägg, du skriver sååå härligt!!
Och dina bilder inspirerar!
Svårt att tro att du är blyg! :))

Ha en fin vecka
Kram Tina

idémakeriet sa...

Tack sötaste du för att du finns här i bloggland Lotta!
Du skriver underbar, rakt ur hjärtat, du visar fina bilder, du ger mig de smilgroparna i kinderna, skriver söta rader till mig och du är bara härlig som du är.
Jag hoppas att jag kan njuta länge till av dina härliga inlägg.
Puss och kram Gerda

Annas skattkammare sa...

Det kunde varit jag som skrev det där, precis allt du skriver. Visst är det härligt med bloggvärlden och vad vi tjejer peppar varandra och inspireras av varandra, inget annat forum förutom mina närmaste tjejkompisar kan få mig att må så bra som bloggen gör. Kram på dig! /Anna

Nillis sa...

Tur du inte slutat, din blogg är supermysig. precis som ditt skrivande, kram

linnea-maria sa...

Åh vad fint du skriver! Ja det är en glädje att läsa dina inlägg och du skriver bra och du skriver roliga saker. Det + dina fina bilder och underbara inredning gör din blogg så värd att läsa och är en favorit hos mig. Ibland känner jag också för att bara skrika ut om hur orättvis världen är men så besinnar jag mej, det kanske inte är något man vill läsa, för det finns så mycket elände ändå? Men jag märker ju hur fåordig jag blir när jag inte är på topp och tyvärr har jag varit fåordig i mina blogginlägg alldeles för länge. Kramisar /Therese

Bibbi sa...

Söta Lotta!Du är ju bara så underbar och man blir så glad av dig. Minns fortfarande inlägget då du beskrev hur miniloppan fyllde sand i fickorna på dagis för att fylla i sin sandlåda... Guldkorn i vardagen tillsammans med härliga och inspirerande bilder. Klart vi älskar din blogg!Du bjuder så mycket av dig själv på alla vis.
Å' kommer du upp till Umeå bara måste jag få bjuda på fika:-)

Stora varma kramen

Stina sa...

Jag gillar att titta in till andra. Man får lite inspiration.:-) Kram Stina

STENLYCKA sa...

Hej Lotta!
Jag är så glad att du bloggar och skriver dina underbara inlägg. Hoppas du kommer att fortsätta att visa dina vackra bilder från ditt hem och skriva din roliga och underfundiga texter.
Får jag se dig någon gång när jag är i din stad så vet du att jag kommer att säga hej och jag tror inte du är så blyg och du är absolut ingen liten lort.
Det där med popupfunktionen som du skrev om, vet inte riktig vad du menade jag är ingen fena på det där med bloggteknik. Men jag vet att en del inte har kunnat kommentera hos mig så jag var inne och kollade på inställningar, såg då att jag inte hade popup funktionen ikryssad så nu har jag ändrat på det.Hoppas jag gjorde rätt.
Ha det gott !
Kram Raina

Norregård sa...

Blogglandia är fantastiskt:)
Tack själv Lotta för allt du delar med Dig av!!

Kram Malin

Weisser Traum sa...

morgen du liebe
es sieht einfach traumhaft aus.
die tellerborde liebe ich über alles.
herzlichst daniela

Goa sa...

...Bästa ♥

Anonym sa...

Din blogg är en av favoriterna;) och visst är det så att kommentarerna betyder mycket och det är en viss känsla som infinner sig när man får en;)

Önskar dig en härlig dag

gamla skolan sa...

Stort grattis Lotta ! Du vann först pris i min tävling ! Hör av dig , om vilket pris du har valt !
Kramar // Susanne ♥

Marie sa...

Jag gillar din blogg precis som den är Lotta. Tycker du skriver alldeles, alldeles underbart och så visar du alltid så fina bilder, tack för att du delar med dig till oss andra.

Många kramar från din bloggvän på andra sidan sjön.

Marie

Elisabeth sa...

Haha... om man har talang för att skriva så är man skyldig att göra det så jag är rädd för att du får fortsätta med bloggandet och glädja oss som verkligen gillar din blogg, kram Elisabeth

spetsar och änglar sa...

Du är verkligen bra på att skriva!
Vackra bilder också!

Skulle kunna sitta här hur länge som helst, och bara läsa alla dina fina inlägg.
Men jag måste fortsätta med mina sysslor ;)

Ha en riktigt fin dag!
Kram

Märta sa...

Du har en så fin blogg och jag gillar det jag läser och det jag ser hos dig. Tyvärr har det blivit ett långt uppehåll på bloggläsandet men nu är jag nog på g igen.
Tack för det du delar med dig av och ha det gott!
Märta

Maria sa...

Hej Lotta!
Jag drabbas ju då och då av den där funderingen och tvekan över vad jag sysslar med på bloggen och varför jag gör det. Lite en marknadsföringskanal för mig. Och så är det ju kul att ha fått vänner lite överallt. SOm du tex som jag hamnade hos i början av mitt bloggande. Vi har ju inte alls samma inredningsstil eller så, men du känns ju ändå som en vän här i cyberrymden. Undrar om vi skulle trivas ihop i verkligheten också?